طراحی سایت تخصصی
طراحی سایت تخصصی با ماهانیک ، ارائه دهنده طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی با همراه سئوی سایت و مشاوره رایگان
ویژگی های طراحی سایت تخصصی
طراحی سایت در دو دهه اخیر تغییرات زیادی کرده است. در این محتوا شما را با طراحی سایت تخصصی و ویژگیهای آن آشنا میکنیم
روزی روزگاری، ما وبسایتهای ثابت را با یک هدف ساده در ذهن طراحی میکردیم – نمایش استاتیک در وب.
اکنون، همه چیز در حال تغییر است:
امروزه این هدف بسیار جامع تر است.
وب سایت نقطه شروع یک استراتژی بازاریابی آنلاین است .
به همین دلیل است که باید مطابق با اهداف شما و مخاطبان هدف شما طراحی شود.
طراحی وب سایت استثنایی به معنای طراحی تجربه کاربری (UX) است
بسته به بودجه، نیازها و اندازه وب سایت شما – همیشه دو گزینه اصلی در طراحی وب سایت دارید .
شما می توانید یک الگو را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید، یا می توانید یک طرح را از ابتدا ایجاد کنید.
یک رویکرد پیشرفته برای طراحی سایت از ابتدا به عنوان رویکرد اول محتوا در طراحی UX نیز شناخته می شود که به زمان، مهارت و سرمایه گذاری بیشتری در تحقیق و توسعه بازار نیاز دارد.
علاوه بر تغییرات در روند طراحی و روش های بازاریابی، الزامات تجربه کاربر نیز تغییر کرده است.
امروزه یک وب سایت باید پویا باشد، به عبارت دیگر باید در یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) مانند وردپرس، جوملا و غیره توسعه یابد.
بنابراین، هر صفحه از سایت باید قالب طراحی شده بهینه خود را داشته باشد، به علاوه عناصر پویا مانند فید رسانه های اجتماعی، و صفحات پویا مانند صفحات وبلاگ ، صفحات محصول، VDP و غیره.
1 – ثبات لوگو و برند
طراحی لوگو نقطه شروع برندسازی است.
علاوه بر اصالت، لوگو باید پیام برند شما را نیز منتقل کند.
قرار گرفتن لوگو در یک وب سایت تأثیری ناخودآگاه بر بازدیدکنندگان وب سایت دارد.
نکات کلیدی برای طراحی عالی لوگو و ثبات برند:
از رنگ های زیاد و سایه زدن در لوگوی خود اجتناب کنید.
یک لوگو باید پیامی را منتقل کند. همه لوگوها تصویر هستند، اما آنها تصاویری هستند که باید معنایی را به تصویر بکشند.
طراحی لوگو باید منحصر به فرد و اصلی باشد.
مقدار متن روی لوگو باید حداقل تا هیچ باشد.
لوگو و طراحی وب سایت شما باید مطابقت داشته باشند و مکمل یکدیگر باشند.
رنگ ها، سبک، صدای برند و پیام منحصر به فرد خود را به وضوح تعریف کنید و از آن در کل وب سایت و بازاریابی خود استفاده کنید.
2 – چیدمان جذاب وب سایت
یک متن توصیفی عمیق را در صفحات اصلی وب سایت خود فراموش کنید، مردم وقت خواندن آن را ندارند.
یک وب سایت باید مطابق با اهداف تجاری و بازاریابی توسعه یابد.
صفحه اصلی وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که به مزایای کلیدی ارائه شده توسط شما اشاره کند، چگونه می توانید به حل یک مشکل خاص کمک کنید، و چه چیزی شما را متفاوت و بهتر از رقیب خود می کند.
نکات کلیدی برای کپی و چیدمان وب سایت خوب
- سایت خود را با متن زیاد پر نکنید.
- از اصطلاحات تخصصی، عبارات پیچیده و فروش فرسوده خودداری کنید. مطمئن شوید که متن شما فاقد اشتباهات گرامری است، برای اطمینان بیشتر از دو بار متن را تصحیح کنید.
- از فونت های خوانا و بزرگتر استفاده کنید که برای چشم دلپذیر است. از رنگهای منحصربهفرد یا تزیین متن برای سرفصلها استفاده کنید، اما از فونتهایی که بیش از حد فانتزی هستند، خودداری کنید، در عوض از فونتهای ایمن وب استفاده کنید.
- برای اقداماتی که میخواهید خوانندگانتان انجام دهند، از CTA (دعوت به اقدام) استفاده کنید. رنگ و قرار دادن CTAها کلیدی است که بازدیدکنندگان را به سمت صفحه شما هدایت می کند.
- با تصاویر، گرافیک یا رنگ های جذاب توجه را به متن مهم جلب کنید.
3 – طرح ساده و جریان اطلاعات
طرح وب سایت باید از رفتار طبیعی خواننده هنگام اسکن وب سایت پیروی کند.
مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که خوانندگان صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست اسکن می کنند که به عنوان الگوی F نیز شناخته می شود.
نکات کلیدی برای یک چیدمان خوب صفحه وب
- از سلسله مراتب بصری برای اطلاعاتی استفاده کنید که بازدید کننده را به مهم ترین عناصر وب سایت راهنمایی می کند، مانند: ثبت نام ایمیل، کلیک روی صفحات محصول و غیره
- الگوی F را برای چیدمان محتوا اعمال کنید.
- آن را ساده نگه دارید.
- مهم ترین قسمت های صفحه را برجسته کنید.
- از صفحه درباره خود خلاقانه به جای صفحات ساده درباره ما عمومی استفاده کنید.
4 – ساختار منطقی صفحه و پیمایش
وقتی صحبت از ناوبری استثنایی طراحی وب سایت می شود، یک قانون سرانگشتی این است که ساختار را تا حد امکان کم عمق کنید.
مسیریابی نباید عمیق تر از 3 سطح باشد.
نکات کلیدی برای ساختار صفحه و ناوبری
- از ساختارهای پیچیده و عمیق صفحه اجتناب کنید – پیمایش آنها سخت است و سئو دوستانه نیستند.
- از منوهای منطقی و بصری استفاده کنید که به راحتی قابل پیمایش هستند، حتی اگر به معنای ایجاد منوهای جداگانه اضافی برای صفحات مختلف سایت شما باشد.
- “قانون سه کلیک” را در ذهن داشته باشید – به این معنی که کاربران باید حداکثر با 3 کلیک بتوانند از نقطه A به نقطه B بروند .
- نوار پیمایش خود را در مکان معمولی – بالا یا بالا سمت چپ قرار دهید.
- پودر سوخاری را در هر صفحه از سایت خود (به جز صفحه اصلی) اعمال کنید تا خوانندگان شما دقیقا بدانند کجا هستند.
5 – طراحی واکنشگرا و قابلیت دسترسی
طراحی ریسپانسیو یا طراحی وب سایت سازگار با موبایل ، بخشی اجتناب ناپذیر از یک وب سایت است.
بسیاری از بازدیدکنندگان شما صفحات شما را از گوشی های هوشمند و تبلت ها مرور می کنند .
طراحی ریسپانسیو به این معنی است که صفحه وب قابلیت انطباق با اندازه های مختلف صفحه نمایش دستگاه را دارد.
نکات کلیدی برای طراحی وب سایت واکنش گرا و دسترسی
- یک طراحی وب سایت استثنایی باید واکنش گرا باشد – انعطاف پذیر و قادر به انطباق با تمام اندازه های صفحه نمایش باشد.
- از تصاویر بسیار بزرگ خودداری کنید.
- از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید.
- با عناصر بصری بیش از حد بار نکنید.
- از فونت های بزرگتر استفاده کنید
- آزمایش کاربر را با ابزارهای آزمایش UX مانند نقشه های حرارتی CrazyEgg یا با نظرسنجی از کاربران انجام دهید – مطابق با آن تغییرات ایجاد کنید.