سفارش ساخت سایت فروشگاهی

راهنمای سفارش ساخت سایت فروشگاهی

یک وب‌سایت قبلاً برای یک کسب‌وکار جدید سرگرم‌کننده بود، اما آن روزها مدت‌هاست به پایان رسیده‌اند. امروزه یک وب سایت به اندازه یک کارت ویزیت ضروری است . با رشد مداوم تجارت الکترونیک، مشاغل در سراسر جهان راه های جدیدی برای ارتباط با مشتریان بسیار فراتر از امکانات تجارت سنتی آجر و ملات کشف کرده اند. به نوبه خود، مشتریان به راحتی خرید آنلاین و استفاده از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک های مورد علاقه خود را دوست دارند. وب سایت ها چیزی هستند که الکترونیک را در تجارت الکترونیک قرار می دهند.

 

با این حال، همه وب سایت ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها صرفاً به دلیل شهرتی که نام تجاری آنها در دنیای آفلاین ایجاد کرده است، استفاده و زنده ماندن آنها ناخوشایند است. برخی دیگر سریع و بدون درز هستند، اما فاقد ویژگی هایی هستند که مشتریان می خواهند. و البته، آن دسته از وب‌سایت‌هایی وجود دارند که همه کارها را به درستی انجام می‌دهند: برای مشتریان آسان و برای کسب‌وکارها سودآور هستند. این نوع وب سایتی است که می خواهید داشته باشید.

 

قبل از اینکه وارد دنیای تجارت الکترونیک بسیار رقابتی شوید، باید اهدافی را که وب سایت شما باید به آن دست یابد تا آن را در دسته سوم مورد علاقه قرار دهید – و باید اولین بار آن را به درستی انجام دهید. هر دقیقه ای که کسب و کار شما با یک وب سایت ضعیف سپری می کند به اعتبار شما در بین مشتریان لطمه می زند. این بدان معنا نیست که اگر وب سایت شما در حال حاضر مطابق با استانداردها نیست، فقط باید دست از کار بکشید، اما به این معنی است که باید در اسرع وقت تعمیرات اساسی آن را شروع کنید.

 

اگر تازه شروع کرده اید، یک مزیت دارید. شما می توانید از همان ابتدا بهترین وب سایت ممکن را برای کسب و کار خود بسازید، و دیگر مجبور نباشید از تاثیر بدی که در سایت قدیمی ایجاد کرده اید، خلاص شوید. در هر صورت، وقت آن رسیده است که یاد بگیرید چه چیزی در طراحی وب موفق انجام می شود تا بتوانید فروشگاه آنلاین عالی بسازید .

 

 

 

چک لیست سه قسمتی

هر وب سایت فروشگاهی باید سه چیز مختلف را کامل کند: زیبایی شناسی، عملکرد و تجربه کاربر. بسیاری از وب سایت ها تنها در یکی از این زمینه ها قوی هستند. برخی به خوبی با دو مورد از آنها برخورد می کنند. بهترین وب سایت ها، که مشتریانی دارند که بارها و بارها برمی گردند، به هر سه مورد ضروری تسلط دارند.

 

این مقاله یک به یک آنها را به تفصیل بررسی می کند و عوامل و ویژگی های مهمی را که بر هر یک تأثیر می گذارد، پوشش می دهد.

 

زیبایی شناسی

زیبایی شناسی به قدردانی و درک زیبایی و خوش سلیقه اشاره دارد. در طراحی وب، این به معنای نیاز به ایجاد یک وب سایت است که تا حد ممکن جذابیت جهانی داشته باشد، به جای ساخت یک سایت بر اساس ترجیحات شخصی طراح . به طور خلاصه، شما باید به این فکر کنید که مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی می خواهند و چگونه می خواهند از وب سایت شما استفاده کنند – نه اینکه شما شخصاً چه چیزی را دوست دارید.

 

وقتی در مورد بهترین ظاهر وب سایت خود تصمیم می گیرید، تشخیص اینکه سلیقه شخصی شما چقدر ممکن است روی شما تأثیر بگذارد، می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در حال ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک منحصربفرد هستید . آیا واقعا رنگ مورد علاقه شما بهترین رنگ برای پس زمینه وب سایت شماست؟ خوشبختانه، امروزه داده های زیادی در مورد اینکه چه چیزی در طراحی وب کار می کند و چه چیزی نیست، وجود دارد. بهترین رنگ‌ها (از جمله اشباع و کنتراست)، فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها، تصاویر و هر چیز دیگری را می‌توان با اعداد واقعی پشتیبان‌گیری کرد که نشان می‌دهد مشتریان کدام گزینه‌های طراحی را ترجیح می‌دهند. مشتریان همیشه زمان و انرژی بیشتری را در وب‌سایتی که دوست دارند صرف می‌کنند، و این شامل همه انواع تعامل از مطالعه تا خرید می‌شود، بنابراین رعایت این دستورالعمل‌ها ارزشمند است.

 

 • طرح رنگ مناسب

طرح رنگ یکی از جنبه های ذهنی تر طراحی وب است زیرا بهترین رنگ ها تا حدی به هویت برند شما بستگی دارد. ترفند این است که یک وب سایت بصری دلپذیر ایجاد کنید که از رنگ به درستی استفاده کند – بازدیدکنندگان را منحرف نکند یا چشمان آنها را خسته نکند، توجه آنها را به مکان نامناسبی جلب نکند یا اطلاعات مهم شما را مبهم کند و غیره – در حالی که هنوز با برند شما مطابقت دارد.

 

اگر هنوز کاملاً به ظاهر برند خود متعهد نیستید، هنگام طراحی لوگو و سایر عناصر رنگ را در نظر داشته باشید. این کار ایجاد یک طراحی وب جذاب و مؤثر که کاملاً با هویت برند شما مطابقت دارد آسان تر می کند.

 

برای درک طرح های رنگی مناسب برای وب سایت ها، ابتدا باید رنگ را درک کنید. تئوری رنگ مجموعه‌ای از اصول است که مشخص می‌کند کدام رنگ‌ها با هم ترکیب می‌شوند و چرا، نه به این دلیل که طراحان می‌گویند که این کار را می‌کنند، بلکه به دلیل علم نحوه عملکرد رنگ‌ها و درک چشمان ما از آن‌ها است. می‌توانید از تئوری رنگ استفاده کنید تا تشخیص دهید کدام رنگ‌ها برای اهداف مختلف در کنار هم خوب به نظر می‌رسند و کدام یک با هم تضاد دارند و هرگز نباید در کنار هم قرار گیرند. ساده ترین مرجع برای تئوری رنگ، چرخه رنگ است که رنگ های اولیه، ثانویه و سوم را نشان می دهد.

 

چرخ رنگقرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند. بنفش، نارنجی و سبز رنگ‌های فرعی هستند که از ترکیب رنگ‌های اصلی به وجود می‌آیند. رنگ های سوم ترکیبی از رنگ های اصلی و ثانویه هستند.

 

چرخه رنگ یک مرجع سریع است که می تواند به شما بگوید کدام رنگ ها به هم مرتبط هستند. دو نوع رنگ مرتبط وجود دارد:

 

رنگ های مشابه در چرخه رنگ نزدیک به هم هستند، مانند زرد و زرد-سبز.

رنگ های مکمل دقیقاً متضاد در چرخه رنگ هستند، مانند زرد و بنفش.

برای دستیابی به هماهنگی در یک طرح می توان از هر دو رنگ مشابه و مکمل استفاده کرد. رنگ‌های مشابه اغلب با هم در یک گرادیان استفاده می‌شوند تا کمی زندگی به پس‌زمینه صفحه ببخشند یا جلوه‌های سه بعدی جزئی بر روی دکمه‌ها ببخشند. رنگ‌های مکمل برای عناصر کوچک‌تری که می‌خواهید فضا را تقسیم کنید یا توجه را جلب کنید عالی هستند، اما استفاده از آن‌ها برای اطمینان از ظاهر خوبشان کمی دقت بیشتری می‌طلبد. رنگ‌های بدون رابطه نزدیک (نه مشابه و نه مکمل) اغلب با هم خوب به نظر نمی‌رسند.

 

ارزش و اشباع نیز مهم هستند. ارزش روشنی یا تیرگی یک رنگ است و اشباع شدت آن است. این دو عامل همچنین بر نحوه کارکرد دو رنگ مختلف و سهولت آنها برای چشم تأثیر می گذارد. اگر مقدار و اشباع را تغییر دهید، می‌توانید هماهنگی رنگی ایجاد کنید، حتی در حالی که از رنگ‌هایی استفاده می‌کنید که اگر در روشنایی یا شدت معمول خود با هم برخورد می‌کنند، معمولاً با هم برخورد می‌کنند. اشباع کمتر برای بیننده آرامش بخش تر است، در حالی که رنگ های بسیار اشباع شده در صفحه بیشتر با یکدیگر “جنگ” می کنند و می توانند به سرعت چشم را خسته کنند.

 

بیایید به برخی از قالب های وب سایت فروشگاهی نگاه کنیم که از اصول تئوری رنگ برای ایجاد طرح های هماهنگ به روش های مختلف استفاده می کنند:

 

کایاک از طیفی از رنگ‌های آبی همراه با رنگ‌های کوچک زرد برای برجسته کردن نکات مهم استفاده می‌کند. سطوح اشباع به این رنگ ها کمک می کند تا به خوبی با هم کار کنند. برچسب های قرمز فروش نیز تا حدودی اشباع شده اند تا از برخورد آنها جلوگیری شود.

 

قالب وب سایت فروشگاهی

 

رنگ های مکمل نارنجی و آبی، با ارزش و اشباع مشابه، همراه با مقدار زیادی رنگ سفید برای ایجاد تمی هیجان انگیز استفاده می کند بدون اینکه از نظر بصری بر آن تأثیر بگذارد. منو به طرز ماهرانه ای با استفاده از مقدار کمی تیره رنگ آبی متمایز می شود.

 

از رنگ زرد برای هایلایت های خود استفاده می کند. از آنجایی که رنگ زرد مجبور نیست با رنگ های دیگر رقابت کند، می تواند کمی روشن تر (اشباع تر) باشد. متن به جای سیاه خالص خاکستری عمیق است تا از تضاد بیش از حد با زرد جلوگیری کند.

 

رنگ قرمز برای برجسته‌سازی‌های خود استفاده می‌کند که ارزش آن کمی پایین‌تر از قرمز خالص است تا از روشن شدن بیش از حد آن در مناطق سیاه و خاکستری پس‌زمینه جلوگیری کند.

 

درک نحوه عملکرد رنگ به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتری در مورد رنگ هایی که استفاده می کنید داشته باشید، که بسیار مهم است زیرا باید در مورد رنگ انتخابی عمل کنید. خیلی چند رنگ را می مرده و خسته کننده نگاه کنید، در حالی که بیش از حد بسیاری از اگزوز رنگ مغز انسان و باعث تمایل ناخودآگاه به ترک وب سایت. اگر با رنگ های مشابه و مکمل و مفاهیم اشباع و ارزش آشنایی دارید، می توانید از رنگ به بهترین شکل استفاده کنید.

 

• چیدمان

وقتی شخصی هر نوع محتوایی را مشاهده می‌کند، چه کتاب، مجله، پوستر یا یک صفحه وب، انتظار دارد بتواند به شکلی طبیعی چشمان خود را به آن سوق دهد. برخی تفاوت‌های فرهنگی جزئی در اینجا وجود دارد که مربوط به جهت نوشتاری زبان مادری بیننده است، اما هر فردی طبیعتاً می‌خواهد از بالای صفحه شروع کند و چشمان خود را به سمتی حرکت دهد که به خواندن عادت کرده است – حتی اگر صفحه اغلب تصاویر و متن کمی باشد، مانند صفحه دسته بندی فروشگاه آنلاین.

 

هنگامی که بیننده به صفحه نگاه می کند، به چند لحظه سریع نیاز دارد تا مکث کند و اجازه دهد چشم (و مغز) خود استراحت کند زیرا اطلاعاتی را که به تازگی دریافت کرده است را جذب می کند. اگر شما این لحظات استراحت را برای آنها فراهم نکنید، آنها غرق می شوید و از وب سایت خود دور می شوید. چیدمان سایت شما برای ایجاد محیطی راحت برای بازدیدکنندگان برای جذب اطلاعاتی که به آنها ارائه می کنید بسیار مهم است.

 

به همین دلیل است که بهترین طرح‌بندی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بر اساس یک شبکه، با فضای خالی کافی بین محصولات و سایر عناصر است. چیدمان شبکه ای چشم بازدیدکننده را مجبور به پریدن به اطراف نمی کند و فضای خالی به آنها اجازه استراحت می دهد.

 

این بدان معنا نیست که چیدمان های شبکه باید خسته کننده باشند. این تم وب سایت فروشگاهی، Hat Gang را بررسی کنید :

 

چندین تصویر بنر صفحه اول در یک شبکه منظم تقسیم شده با فضای خالی قرار گرفته اند. اندازه‌های مختلف بنر به اندازه کافی طرح‌بندی را با هم ترکیب می‌کنند تا جالب‌تر شود، اما چشم بیننده هرگز در تشخیص اینکه کجا باید برود مشکلی ندارد.

 

• گرافیک

هر قسمت از وب سایت شما باید ظاهری عالی داشته باشد، که البته شامل تمام عناصر گرافیکی مانند لوگو، پس زمینه صفحه، تصاویر بنر و موارد دیگر می شود. گرافیک با کیفیت بالا به حرفه ای بودن وب سایت شما می افزاید، در حالی که گرافیک های با کیفیت پایین نتیجه معکوس خواهند داشت – گرافیک بد باعث می شود کسب و کار شما آماتور و ارزان به نظر برسد.

 

از تصاویر پیکسلی، بیش از حد فشرده، دانه دار یا با کیفیت پایین اجتناب کنید. در بیشتر موارد، می توانید با رعایت چند نکته سریع از این مشکلات جلوگیری کنید:

 

از قالب‌های تصویر وب مدرن استفاده کنید که از طیف کاملی از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کنند (مثلاً بدون GIF‌های 32 رنگ).

به طور مکرر یک فرمت JPG یا سایر فرمت های فایل تصویری را ذخیره نکنید . هر بار که تصویری را با فرمت اتلاف ذخیره می‌کنید، بیشتر فشرده می‌شود و کیفیت آن را از دست می‌دهد. اگر نیاز دارید که مستقیماً روی یک JPG یا فرمت فشرده دیگر کار کنید، ابتدا آن را به یک نوع فایل کاربردی (مانند PSD در فتوشاپ) تبدیل کنید تا ویرایش های خود را انجام دهید. این نه تنها به شما آزادی بیشتری برای ویرایش می دهد، بلکه به شما امکان می دهد فایل را در صورت نیاز بدون از دست دادن کیفیت ذخیره کنید.

تصاویر را برای استفاده در وب سایت خود بزرگ نکنید. این باعث تار شدن آنها می شود. تصاویر شطرنجی (تصاویر مبتنی بر پیکسل) بدون از دست دادن وضوح، نمی‌توانند خیلی بزرگ شوند. گرافیک های برداری متفاوت هستند و می توانند آزادانه مقیاس شوند، اما برای هر نوع تصویری مناسب نیستند.

اگر هر یک از گرافیک‌های شما از شفافیت استفاده می‌کند (مانند لوگوی شما، برای اینکه به جای قرار گرفتن در یک مربع سفید، به درستی روی پس‌زمینه سایت شناور شود)، مراقب لبه‌های ناهمواری باشید که ممکن است از حذف پس‌زمینه تصویر ایجاد شود. همه تصاویر با پس‌زمینه شفاف باید دارای لبه‌های زیبا و صاف باشند تا حس کیفیتی را که می‌خواهید با کسب‌وکارتان مرتبط باشد، به اشتراک بگذارید.

 

درک تکنیک‌های حذف پس‌زمینه تصویر به شما کمک می‌کند از لبه‌های ناهموار جلوگیری کنید، و خوشبختانه، حذف پس‌زمینه از لوگوها و سایر عناصر بسیار آسان‌تر از عکس‌های محصول است. همچنین ممکن است بخواهید پس‌زمینه‌ها را حذف کنید تا بتوانید عکس‌های «شناور» محصول را به یک بنر تبلیغاتی اضافه کنید، بنابراین همیشه ارزش یادگیری تکنیک‌های پیشرفته را دارد.

 

حتی با گرافیک عالی وب سایت، گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. صفحات خود را با لوگوها، دکمه ها یا سایر عناصر غیر ضروری شلوغ نکنید. به زودی، در بخش «به حداقل رساندن نویز»، اطلاعات بیشتری در مورد به هم ریختگی صفحه دریافت خواهیم کرد.

 

 • عکس محصول خوب

عکاسی محصول فروشگاهی

 

از آنجایی که مشتریان تجارت الکترونیک نمی توانند قبل از خرید محصول را شخصاً بررسی کنند، عکس های عالی محصول برای کمک به تصمیم گیری آنها ضروری است. محصولات خود را از زوایای مختلف و با نورپردازی مناسب نشان دهید که جزئیات را مبهم نکند یا رنگ ها را متفاوت از آنچه در زندگی به نظر می رسد نشان دهد.

 

همچنین ممکن است لازم باشد عکس‌های محصول خود را قبل از افزودن آن‌ها به وب‌سایت خود ویرایش کنید – نه برای اینکه محصولاتتان شبیه چیزی که نیستند، بلکه برای تصحیح تعادل رنگ و پاک کردن نقاط عجیب و غریب. اگر می‌خواهید به صورت آنلاین در چندین کانال بفروشید ، مقداری روتوش ضروری است ، زیرا برخی از بازارها مانند آمازون نیازهای عکس مانند پس‌زمینه سفید خالص را دارند. شما نمی‌خواهید مجبور باشید برای هر کانالی عکس‌های محصول خاص را دوباره بگیرید، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که عکس‌های وب‌سایت شما با این معیارها مطابقت دارند.

 

از اهمیت عکاسی محصول نترسید. تقریباً مثل گذشته سخت نیست، و حتی اگر بودجه شما بسیار کم باشد، همچنان می‌توانید یاد بگیرید که چگونه بدون صرف صدها دلار برای نورپردازی، تجهیزات یا نرم‌افزار ویرایش عکس ، عکس‌های عالی از محصول بگیرید .

 

عکاسی همچنین در بازاریابی شما نقش دارد، معمولاً در عکس‌های سبک زندگی (عکس‌های زنده که محصولات شما را در یک محیط نشان می‌دهند و/یا توسط مردم استفاده می‌شوند). به همان اندازه مهم است که برای این منظور فقط از عکس های با کیفیت بالا استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این عکس ها آنهایی هستند که مستقیماً به مشتریان نشان می دهند که داشتن محصولات شما چگونه است.

 

در برخی موارد، شما می خواهید متنی را به عکس ها اضافه کنید، مانند ایجاد یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی یا یک بنر تبلیغاتی برای وب سایت خود. هنگام انجام این کار، باید نسبت متن به تصویر خوب را حفظ کنید تا مطمئن شوید متن شما از تصویر کم نمی کند. این امر به ویژه هنگام ایجاد تبلیغات فیس بوک بسیار مهم است ، زیرا قرار دادن متن بیش از حد روی تصویر باعث رد شدن تبلیغ شما می شود. می توانید اطلاعاتی در مورد نسبت متن به تصویر قابل قبول در دستورالعمل های تبلیغاتی فیس بوک بیابید.

 

 • محتوای مهم را در بالای صفحه قرار دهید

«بالای چین» اصطلاحی است که منشأ آن روزنامه است و به ناحیه‌ای اطلاق می‌شود که وقتی کاغذی روی دکه روزنامه‌فروشی قرار می‌گیرد بالاتر از چین واقعی است. مهمترین عناوین، مقاله ها و عکس ها در بالای صفحه قرار می گیرند تا بلافاصله توسط رهگذران دیده شوند. در طراحی وب، همین اصل صدق می کند و «فولد» به پایین ناحیه مشاهده قابل مشاهده قبل از اینکه بازدیدکننده صفحه را پیمایش کند، اشاره دارد.

 

حتی اگر می‌توانیم در وب‌سایت‌ها به پایین پیمایش کنیم، مهم‌ترین اطلاعات همچنان باید به اندازه‌ای در بالای صفحه قرار داده شوند که بازدیدکننده بتواند فوراً بدون پیمایش به پایین آن را ببیند . قرار دادن مهمترین محتوای وب سایت شما در بالای صفحه به معنای شانس بیشتری برای جذب فوری مشتریان است. این آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست – بازدیدکنندگان روی دسکتاپ همیشه از اندازه های مختلف صفحه نمایش استفاده کرده اند، و اکنون که مرور تلفن همراه بسیار محبوب شده است، باید گوشی های هوشمند و تبلت ها را نیز در نظر بگیرید.

 

گوگل آنالیتیکس یک معیار اندازه مرورگر دارد که متداول‌ترین اندازه‌های صفحه‌نمایش مورد استفاده بازدیدکنندگان را به شما نشان می‌دهد. این می تواند به شما کمک کند دقیقاً محل “فولد” در وب سایت خود را تعیین کنید تا بتوانید محتوای خود را به درستی تنظیم کنید.

 

 • نویز را به حداقل برسانید

در طراحی وب، “نویز” به شلوغی یک صفحه وب اشاره دارد که توجه بازدید کننده را از محتوای مهم دور می کند. به هم ریختگی بیش از حد باعث می‌شود که چشم‌های بازدیدکننده در صفحه بپرند و باعث سردرگمی شوند که قرار است به چه چیزی نگاه کنند یا نقطه واقعی صفحه شما چیست. سر و صدا از کارایی وب سایت شما در جلب علاقه مشتری می کاهد و به تبدیل شما لطمه می زند. این به این دلیل است که یک وب سایت بیش از حد شلوغ باعث ایجاد پدیده ای به نام بار شناختی می شود که به طور خلاصه به این معنی است که بازدیدکنندگان خود را مجبور می کنید از قدرت مغز بیش از حد استفاده کنند. بار شناختی بیش از حد، و بازدید کننده تسلیم خواهد شد.

 

نویز می تواند شامل جعبه های متن، تصاویر، تبلیغات و موارد دیگر باشد. همه می توانند برای بازدیدکنندگان گیج کننده باشند و باعث شوند علاقه آنها به یافتن آنچه نیاز دارند از دست بدهند. مشتری که از وب سایت شما بازدید می کند باید احساس کند که به وقت آنها احترام می گذارید و برای توجه آنها ارزش قائل هستید، نه اینکه آنها را مجبور به بازی “Where’s Waldo” کنید؟ برای کشف نکات مربوطه

 

با حفظ محتوای وب سایت خود در موارد ضروری، از مشکلات نویز جلوگیری کنید . اگر کاملاً نیاز به اضافه کردن محتوایی دارید که می تواند “پر سر و صدا” در نظر گرفته شود، آن را از راه دور و از محتوای اصلی خود جدا نگه دارید. بسته به نوع محتوایی که می‌خواهید از صفحه اول خود حذف کنید، می‌توانید بخشی از آن را به صفحه دیگری، منو یا نوار کناری منتقل کنید، یا به سادگی هر قطعه را در بخش خودش زیر قسمت‌های مهم قرار دهید – اما فقط در صورتی که شما باید به جای حذف کامل آن را حفظ کنید.

 

 

• متن واضح و آسان برای خواندن

متن بخش مهمی از وب سایت شما است زیرا روش اصلی شما برای برقراری ارتباط با مشتریان خواهد بود. مانند سایر عناصر طراحی، رنگ و کنتراست در اینجا نقش مهمی دارند. متن شما باید کنتراست کافی داشته باشد تا خواندن متن بدون رنده شدن آسان باشد.

 

فونتی که انتخاب می کنید نیز مهم است. فونت های مختلف بر روحیه سایت شما تأثیر می گذارد و تأثیرات روانی متفاوتی بر بازدیدکنندگان شما خواهد داشت. به همین دلیل است که انتخاب فونت بخش مهمی از هویت برند است. هنگام انتخاب فونت، باید وضوح و خوانایی را با نوع حالتی که می خواهید ایجاد کنید، متعادل کنید. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که یک فونت عالی را انتخاب کنید که هم خواندن آن آسان باشد و هم با هویت برند شما مطابقت داشته باشد، به شرطی که ملاحظات کوچکی داشته باشید:

 

ایده خوبی است که در وهله اول «فونت های عجیب و غریب» را از هویت برند خود حذف کنید، به جز مکان هایی مانند لوگو که تاثیر بصری کلی به اندازه خوانایی مهم است.

از فونت های زیادی در یک مکان استفاده نکنید و مطمئن شوید فونت هایی که استفاده می کنید مرتبط یا حداقل مشابه هستند تا طراحی شما منسجم بماند.

تمام محتوای متن اصلی باید یک فونت خوانا باشد و سایر فونت‌ها (در صورت وجود) فقط برای عناوین منو، سرفصل‌ها یا سایر عناصر مشابه استفاده شوند – یعنی قسمت‌هایی از متن شما که می‌خواهید به هر حال متمایز شوند.

به طور کلی، هر چه فونت عجیب‌تر یا «حجاب‌انگیزتر» باشد، باید با صرفه‌جویی بیشتری از آن استفاده کنید، حتی اگر برای برند شما خوب عمل کند (مانند فونت ترسناک برای فروشگاه هالووین، یا فونت سرگرم‌کننده برای یک فروشگاه اسباب‌بازی. هر دو می‌توانند کاملاً کار کنند. برای عناوین صفحه خوب است، اما مطمئناً محتوای دیگر نیست).

هر فونتی که انتخاب می کنید باید با حالت و پیام برند شما مطابقت داشته باشد، حتی فونت “عادی” که برای بیشتر متن خود استفاده می کنید.

جنبه فضای خالی طرح بندی صفحه برای متن نیز اعمال می شود. اطمینان حاصل کنید که بین هر ردیف از متن فضای کافی وجود دارد و مراقب هسته بندی بدی باشید که حروف شما را خیلی به هم نزدیک می کند. توجه داشته باشید که هر دوی اینها رسانه شادی دارند، زیرا فضای زیاد به خوانایی نیز آسیب می رساند.

 

به عنوان آخرین نکته در مورد فونت ها، باید از فونت هایی که ارتباط قوی با یک برند موجود دارند اجتناب کنید. در بهترین حالت، استفاده از فونت معروف کسب‌وکار دیگر می‌تواند مشتریان را گیج کند یا شما را شبیه یک کپی‌کننده جلوه دهد – و در بدترین حالت، می‌تواند شما را به دلیل نقض علامت تجاری شکایت کند.

 

 

• محصول خود را در کانون توجه قرار دهید

هنگام ساخت وب سایت خود، اهداف خود را به عنوان یک کسب و کار در خط مقدم ذهن خود نگه دارید. هدف شما فروش است. برای دستیابی به این هدف، بسیار مهم است که وب سایت خود را بر اساس محصولات خود بسازید. چیدمان وب سایت شما باید از محصولات شما و توانایی شما در جلب مشتری برای دیدن آنها پشتیبانی کند.

 

دسته ها باید فوراً از صفحه اول شما در دسترس باشند، چه در یک نوار کناری یا یک منوی کشویی، و هر صفحه محصول باید برای جلب توجه قرار گیرد. اگر برای دیدن آنچه ارائه می‌دهید، کلیک و پیمایش بیش از حد طول بکشد، مشتریان مدت‌ها قبل از اینکه به محصولات شما فرصت مناسبی بدهند، دیگر به فروشگاه شما اهمیت نمی‌دهند.

 

محتوای وب سایت شما نیز باید بر محصول متمرکز باشد. بسیاری از استارت‌آپ‌ها خود را با توضیح اهداف خود یا تلاش برای «پمپ کردن» کسب‌وکارشان معرفی می‌کنند، تا جایی که بازدیدکنندگان ممکن است در مورد آنچه که کسب‌وکار واقعاً می‌فروشد سردرگم شوند . این چیزی است که هرگز نمی‌خواهید اتفاق بیفتد، بنابراین توضیحات طولانی از دستاوردهای کسب‌وکارتان را برای صفحه « درباره ما » خود ذخیره کنید و محتوای صفحه اول خود را روی محصولاتتان متمرکز کنید و مشکلاتی را که آنها می‌توانند برای مشتریانتان حل کنند متمرکز کنید.

 

همانطور که قبلا توضیح دادیم، در صفحات محصول، نام محصول، عکس‌ها، قیمت و سایر اطلاعات مربوطه باید بالای صفحه باشد. یک لیست گلوله ای سریع به مشتریان کمک می کند تا ویژگی ها و مزایای محصول شما را در یک نگاه جذب کنند. توضیحات طولانی، نظرات، و سایر اطلاعات دقیق تر را برای پایین تر در صفحه ذخیره کنید. این به مشتری شما این فرصت را می دهد که فوراً به محصول علاقه مند شود و سپس تصمیم بگیرد برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت پایین حرکت کند.

 

عملکرد

تابع نحوه عملکرد وب سایت شما را توصیف می کند. اگر سایت شما به خوبی کار نکند، مهم نیست که چقدر زیبا طراحی شده باشد.

 

هدف نهایی شما این است که از ابتدا تا انتهای سفر خرید مشتریان، خرید از شما را تا حد امکان آسان کنید. این بدان معناست که هر جنبه ای از وب سایت شما باید به خوبی رفتار کند و تا حد امکان راحت باشد. خرید هرگز نباید مانند کار باشد، حتی اگر مشتری شما یک خریدار B2B باشد که محصولاتی را برای تجارت خود انتخاب می کند.

 

سایت فروشگاهی شما نقش مهمی در نحوه عملکرد وب سایت شما در عملکرد و ویژگی های موجود دارد. برخی از پلتفرم ها در مورد نوع و کیفیت بهینه سازی هایی که می توانید انجام دهید بسیار محدودتر از سایرین هستند. هنگامی که یک پلتفرم تجارت الکترونیک را برای راه اندازی خود انتخاب می کنید، این را در نظر داشته باشید .

 

 

 

• پرداخت آسان

مشتریان دوست دارند آنلاین خرید کنند زیرا راحت است. اگر وب سایت شما هر یک از این راحتی ها را از بین ببرد، احتمالاً تصمیم می گیرند خرید خود را در جای دیگری انجام دهند. از آنجایی که فرآیند پرداخت فنی ترین بخش سایت شما است، علت اصلی “اصطکاک” یعنی از دست دادن راحتی است.

 

برای افزایش فروش و تبدیل، باید در هر فرصتی اصطکاک را کاهش دهید. پرداخت خود را به یکی از مهمترین توابع مهم در وب سایت خود است (اگر نه مهم ترین) و باید در هر راه بهینه سازی شده امکان پذیر است، از ابتدا تا انتها:

 

 

 

1. افزودن به سبد خرید

هر صفحه محصول به یک دکمه قابل مشاهده افزودن به سبد خرید نیاز دارد. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما قطعا راه‌هایی برای انجام اشتباه وجود دارد. مشتری باید بتواند دکمه افزودن به سبد خرید را فوراً، بدون پیمایش، و بدون اینکه در ذهنش سوال باشد که دکمه درست است، ببیند. اطمینان حاصل کنید که دکمه‌های افزودن به سبد خرید شما در یک مکان اصلی در صفحه، به وضوح برچسب‌گذاری شده و به راحتی قابل تشخیص هستند.

 

برای انجام این کار، طرح‌بندی صفحه محصول خود را در چندین دستگاه بررسی کنید تا بتوانید متوجه شوید که صفحه نمایش کوچک‌تر دکمه را بیش از حد به پایین فشار می‌دهد یا خیر. از آنجایی که دکمه های افزودن به سبد خرید باید بدون تلاش چشم مشتری را به خود جلب کند، سعی کنید فروشگاه خود را با نشان دادن صفحات محصول خود به دوستان یا همکاران آزمایش کنید. شما از قبل می‌دانید که دکمه افزودن به سبد خرید کجاست، بنابراین بهتر است بازخورد خود را از چشم‌های تازه دریافت کنید. اگر تسترهای شما برای یافتن آن مشکل زیادی دارند، رنگ آن را تغییر دهید تا کنتراست بهتری با بقیه صفحه خود داشته باشید. اگر دکمه‌های دیگری نیز در نزدیکی خود داشته باشید، کنتراست مهم‌تر است، زیرا از ترکیب شدن دکمه افزودن به سبد خرید با بقیه دکمه‌ها جلوگیری می‌کند.

 

می‌توانید دکمه افزودن به سبد خرید خود را با ایجاد شیب یا سایه‌ای جزئی در طراحی آن تقویت کنید تا سه بعدی به نظر برسد. دکمه‌هایی که «واقعی‌تر» به نظر می‌رسند، بیشتر کلیک می‌شوند، زیرا مغز ما هنوز در یک دنیای واقعی و سه بعدی زندگی می‌کند و دائماً به دنبال بازخورد لمسی است، حتی زمانی که ما به یک سطح صاف مانند صفحه رایانه نگاه می‌کنیم. همچنین می توانید با افزودن یک فلش کوچک به آن دکمه را جذاب تر کنید (و حتی فروش را افزایش دهید). این به طور ناخودآگاه به مردم می گوید که دکمه “کاری انجام می دهد” که کلیک کردن را وسوسه انگیزتر می کند.

 

دکمه های اضافه به سبد خرید

 

در نهایت، اگر تصمیم به تغییر متن دکمه های افزودن به سبد خرید خود دارید، مراقب باشید. «افزودن به سبد خرید» عبارتی کاملا آشناست که مشتریان برای رمزگشایی آن مشکلی ندارند. همه دکمه های شما باید همیشه عملکرد خود را به وضوح به مشتری منتقل کنند.

 

افزودن به لیست علاقمندها

لیست علاقمندیهای به مشتری امکان می دهد محصولاتی را که می خواهند بعدا خریداری کنند انتخاب کند. این یک راحتی عالی برای مشتریان است (و نشانه ای عالی از اینکه آنها قصد بازگشت به فروشگاه شما را دارند!) و همچنین می تواند توجه دهان به دهان را به سمت کسب و کار شما جلب کند. این به این دلیل است که مشتریان اغلب لیست آرزوها را با دیگران به اشتراک می گذارند تا به دوستان و خانواده کمک کنند تا برای آنها هدایایی خرید کنند.

 

برای دریافت لیست آرزوها در فروشگاه آنلاین خود، نرم افزار تجارت الکترونیک شما باید از آنها پشتیبانی کند. برای بهترین نتایج، پلتفرمی را انتخاب کنید که از چندین لیست آرزو برای هر مشتری پشتیبانی کند (مثلاً تا آنها بتوانند یک لیست خرید شخصی در کنار «فهرست تولد» برای به اشتراک گذاشتن با دیگران تهیه کنند) و دارای قابلیت اشتراک گذاری اجتماعی داخلی باشد. دکمه‌های «افزودن به فهرست آرزوها» شما باید در صفحات محصول در مکانی با سهولت در نزدیکی دکمه «افزودن به سبد خرید» قرار گیرند.

 

 2. خود سبد خرید

مشتریان باید بتوانند در هر زمانی سبد خرید خود را مشاهده و ویرایش کنند، بنابراین آن را از هر صفحه در وب سایت خود در دسترس قرار دهید. اکثر فروشگاه‌های آنلاین پیوند «مشاهده سبد خرید» را در نزدیکی سمت راست بالای وب‌سایت قرار می‌دهند، بنابراین مشتریان معمولاً به دنبال آن هستند. افزودن یک نماد سبد خرید کوچک می‌تواند یافتن آن را آسان‌تر کند و به عنوان یک امتیاز، می‌توانید یک پوشش کوچک اضافه کنید که تعداد اقلام موجود در سبد خرید را نمایش می‌دهد.

 

همچنین می‌توان چرخ‌های دستی را از چند طریق راحت‌تر و مفیدتر ساخت، که مشتریان از هر دوی این موارد استقبال خواهند کرد. اولین مورد این است که سبد خرید وب سایت خود را پایدار کنید. این بدان معنی است که سبد خرید به طور موقت در مرورگر مشتری با استفاده از کوکی ها ذخیره می شود. اگر مشتری باید مرورگر خود را ببندد، رایانه خود را مجددا راه اندازی کند، یا قبل از تکمیل خرید، وب سایت شما را ترک کند، این کار از گم شدن سبد خرید جلوگیری می کند. این یک ویژگی بسیار مفید است زیرا باعث می‌شود که مشتریان در صورت بروز مشکل در مرورگر هنگام خرید، مجبور نشوند دوباره همه موارد خود را انتخاب کنند. اگر مجبور شوند همه چیز را از نو شروع کنند، ممکن است به طور کلی تسلیم شوند.

 

دومین ویژگی راحت، امکان ذخیره یک سبد خرید برای بعد است. این بدان معنی است که مشتری می تواند وضعیت سبد خرید خود را با تمام اقلام ذخیره کند تا هنگام بازگشت به وب سایت شما از حساب خود قابل دسترسی باشد. مشتریان از این ویژگی لذت می برند زیرا فشاری را که ممکن است در حین خرید احساس کنند کاهش می دهد و به آنها فرصتی می دهد تا خرید خود را به طور کامل ارزیابی کنند بدون اینکه نگران از بین رفتن انتخاب هایشان باشند. برخی از مشتریان نیز دوست دارند خرید را از یک دستگاه شروع کنند و سپس خرید را در دستگاه دیگر به پایان برسانند و سبدهای ذخیره شده این امکان را به آنها می دهد.

 

3. تسویه حساب

تسویه حساب جایی است که مشتری اطلاعات پرداخت و حمل و نقل خود را وارد کرده و سفارش خود را تکمیل می کند. بسیار مهم است که تسویه حساب شما بدون مشکل انجام شود و تاخیر نداشته باشد، ثابت نشود، یا در غیر این صورت کار نکند – در این صورت، می توانید مطمئن باشید که مشتریان سبد خرید خود و کسب و کار شما را به کلی رها می کنند. تسویه حساب باید بدون اشکال باشد و همیشه در همه دستگاه ها به صورت روان اجرا شود.

 

فراتر از جنبه فنی، می‌توانید پرداخت خود را با اطمینان از اینکه تمام فیلدهای نوشتاری و چک باکس‌هایی که مشتری باید پر کند به روشی ساده ارائه شده‌اند، بهبود بخشید تا هیچ کدام به راحتی از دست نرود. همه ما می دانیم که پر کردن اطلاعات و کلیک بر روی “Check Out” چقدر آزاردهنده است فقط با یک پیغام خطای قرمز رنگ نشان می دهد که ما روی یک کادر کلیک نکرده ایم یا فیلد الزامی را پر نکرده ایم. وقتی همه اطلاعاتی که ما انجام دادیم بدتر استput in از بین رفته است و باید دوباره انجام شود، در این صورت ممکن است وب سایت را به دلیل ناراحتی خالص رها کنیم. اگر تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است، قطعا متوجه می شوید که چرا نمی خواهید این کار را با مشتریان خود انجام دهید. این مشکل را با سازماندهی صفحات تسویه حساب خود به گونه ای که تا حد ممکن واضح باشد، حل کنید تا مشتریان به طور تصادفی از کادر یا فیلد رد نشوند، و اطمینان حاصل کنید که حتی اگر فراموش کنند یک بخش مورد نیاز را پر کنند، اطلاعات دیگر آنها ناپدید نمی شود. صفحه مجددا بارگذاری می شود تا پیام خطا نمایش داده شود.

 

بسیاری از تسویه‌حساب‌ها مراحل مختلفی را طی می‌کنند که در آن مشتری اطلاعات مختلفی را در صفحات مختلف وارد می‌کند. برای ساده تر کردن این فرآیند، می توانید یک تسویه حساب تک صفحه ای را معرفی کنید که در آن تمام فیلدهای مورد نیاز در یک صفحه قرار دارند. با این حال، پرداخت تک صفحه ای برای همه مشاغل مناسب نیست. به عنوان مثال، برخی از درگاه های پرداخت نیاز به پرداخت چند صفحه ای دارند.

 

تسویه حساب با یک کلیک حتی سریعتر از یک صفحه است. آمازون تقریباً 20 سال حق ثبت اختراع پرداخت های تک کلیکی را در اختیار داشت، اما انقضای پتنت آنها به سایر ارائه دهندگان پرداخت اجازه داد.برای معرفی گزینه های مشابه بدون نیاز به پرداخت مجوز به آمازون برای این فناوری. تسویه حساب تک کلیکی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: مشتری با یک کلیک (یا ضربه زدن روی تلفن همراه) بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات است. می‌توانید با ادغام با کیف پول دیجیتالی مانند Apple Pay، Google Pay و موارد دیگر، این قابلیت را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. سپس مشتریان می توانند با یک کلیک با استفاده از اطلاعات ذخیره شده قبلی خود از این خدمات، آن را بررسی کنند. اگر تصمیم به ارائه این گزینه پرداخت دارید، آن را در کنار پردازش کارت اعتباری سنتی قرار دهید تا بتوانید به مشتریانی که نمی‌خواهند اطلاعات خود را برای استفاده بعدی ذخیره کنند خدمات ارائه دهید.

 

آمار پرداخت

 

ثبت نام حساب

در مورد ذخیره اطلاعات برای بعداً، به مشتریان این فرصت را بدهید که در پایان فرآیند تسویه حساب برای یک حساب فروشگاه ثبت نام کنند. در این مرحله، مشتری قبلاً تصمیم گرفته است از شما خرید کند و داده های خود را وارد کند، بنابراین به احتمال زیاد فقط برای راحتی ذخیره آن ثبت نام می کند. مشتریان را مجبور به ثبت نام قبل از تسویه حساب نکنید – یا اصلاً، مگر اینکه ساختار کسب و کار شما کاملاً به عضویت مشتری در سایت شما متکی باشد.

 

مگر اینکه شما یک برنامه نویس باشید، بهینه سازی سبد خرید کاملاً به قابلیت های نرم افزار تجارت الکترونیک شما بستگی دارد. از آنجایی که سبد خرید بسیار مهم است، همیشه قبل از اینکه متعهد به استفاده از آن شوید، این بخش از پلتفرم تجارت الکترونیک را بررسی کنید.

 

 

 

• طراحی مناسب برای موبایل

در حالی که بسیاری از مردم هنوز از رایانه های رومیزی استفاده می کنند، آمار تجارت الکترونیک تعداد روزافزونی از مصرف کنندگان را نشان می دهد که ترجیح می دهند از دستگاه های تلفن همراه مرور و خرید کنند. برای رقابت در اینترنت امروزی، وب سایت شما باید برای همه دستگاه ها از جمله رایانه های رومیزی، تلفن های هوشمند و تبلت ها مناسب باشد.

 

طراحی مناسب برای موبایل فقط به این معنی نیست که صفحه اندازه و نسبت مناسبی برای گوشی دارد. باید نحوه نگه‌داشتن دستگاه، دسترسی به کدام مکان‌های روی صفحه با انگشت شست و موارد دیگر را در نظر بگیرد. این بدان معناست که برخی از قراردادهای طراحی دسکتاپ اصلاً برای موبایل خوب کار نمی کنند و حتی دستگاه های تلفن همراه مختلف نیازهای متفاوتی دارند.

 

به همین دلیل است که طراحی ریسپانسیو بهترین روش برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل در نظر گرفته می شود. یک وب‌سایت واکنش‌گرا با دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف سازگار می‌شود، که استفاده از آن را آسان می‌کند، چه بازدیدکننده از موبایل یا دسکتاپ در حال مرور باشد. طراحی ریسپانسیو همچنین از مشکل «نسخه موبایل» یک وب سایت فقط در یک اندازه دستگاه خاص به نظر می رسد جلوگیری می کند.

 

طراحی ریسپانسیو آنقدر مهم شده است که گوگل احتمالاً یک وب سایت واکنش گرا را بالاتر از یک وب سایت غیر ریسپانسیو قرار می دهد، حتی اگر سایت دوم دارای نسخه موبایل باشد. این بدان معناست که واکنش‌گرا بودن برای سئوی شما و همچنین بازدیدکنندگان شما بهتر است.

 

• فرآیند حمل و نقل آسان

مگر اینکه فقط دانلودهای دیجیتال را بفروشید، حمل و نقل تنها راهی است که مشتریان شما می توانند محصولاتی را که از شما خریداری می کنند دریافت کنند. درست مانند هر چیز دیگری در وب سایت شما، حمل و نقل باید “درست” انجام شود. از این گذشته ، مشتری قبلاً تصمیم گرفته است چیزی بخرد ، بنابراین شرم آور است که آنها را در این اواخر از دست بدهیم!

 

اگر به جای هزینه ثابت ساده (یا حتی حمل و نقل رایگان) از نرخ حمل و نقل حامل استفاده می کنید، یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید بردارید این است که نرخ های بلادرنگ را برای مشتریان خود در همه زمان ها قابل مشاهده کنید. هزینه های حمل و نقل غافلگیر کننده بزرگترین دلیل رها شدن سبد خرید است ، زیرا مشتریان به طور غیرمنتظره ای کل خود را به بالا می بینند. نرخ‌های بی‌درنگ هزینه‌های حمل و نقل شما را شفاف می‌کند و به مشتری اجازه می‌دهد تا با هزینه‌های حمل و نقلی که در هنگام خرید پرداخت می‌کند راحت باشد.

 

 • امنیت و سازگاری PCI

هکرها و نقض گسترده داده ها نمی توانند از اخبار دور بمانند. جای تعجب نیست که مردم نگران امنیت اطلاعات شخصی خود هستند. امروزه این امر فراتر از ترس از سرقت شماره کارت اعتباری است و به حوزه سرقت هویت، از دست دادن حساب های شخصی و سایر داستان های ترسناک می رود.

 

به همین دلیل است که وب سایت شما باید از امنیت بالاتری استفاده کند. گواهی SSL حداقل مورد نیاز است، اما برای پذیرش کارت های اعتباری آنلاین، وب سایت خود را نیز نیاز به سازگار PCI. انطباق PCI در صنعت تجارت الکترونیک معرفی شد تا به ایجاد مجموعه ای از استانداردهای امنیتی برای مقابله با مسائل هکرها و داده های نقض شده کمک کند. این شامل اقدامات امنیتی معمول مانند SSL و فایروال است، اما فراتر از آنها به یک فرآیند شدید شامل ممیزی و بازرسی از کسب و کار شما می رود.

 

رسیدگی به انطباق با PCI به تنهایی وقت گیر و پرهزینه است، اما خوشبختانه، برخی از ارائه دهندگان پرداخت و پلتفرم های تجارت الکترونیک دارای انطباق با PCI هستند و آن را مدیریت می کنند تا مجبور نباشید.

 

 

• ناوبری آسان

برای درک اهمیت ناوبری در طراحی وب، کافی است لحظه ای به تاریخ بشر نگاه کنید. ناوبری همیشه برای سفر در زمین، دریا و هوا ضروری بوده است. به همان اندازه برای وب سایت ها ضروری است.

 

بدون ناوبری عالی، یک بازدید کننده وب سایت نمی داند چگونه آنچه را که به دنبالش است پیدا کند یا چگونه به جایی که از آن آمده است برگردد. ناوبری بد ناامید کننده است و هزینه فروش شما را به همراه خواهد داشت، زیرا مشتریان نمی توانند حصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند! شما می توانید به چند روش ناوبری عالی را در وب سایت خود پیاده سازی کنید و مطمئن باشید که مشتریان به دنبال این گزینه های ناوبری خواهند بود. آنها امروزه بخشی از انتظارات کاربران هستند و اگر سایت شما فاقد آنها باشد، بازدیدکننده ممکن است به سرعت تسلیم شود.

 

 دسته بندی ها

دسته بندی محصولات یک کمک ناوبری آشکار است که می توانید هم در فروشگاه های تجارت الکترونیک و هم در فروشگاه های آجر و ملات پیدا کنید. در دنیای فیزیکی، فروشگاه‌ها با تقسیم انواع محصولات خود به بخش‌ها و راهروهای مختلف برای مرور آسان‌تر، ناوبری را بهبود می‌بخشند. به صورت آنلاین، شما همین کار را با دسته ها و زیر مجموعه های محصولات انجام می دهید.

 

منو

منوی فروشگاه آنلاین شما یکی دیگر از ابزارهای ناوبری ضروری است که در آن می توانید دسته بندی های خود (و سایر بخش های وب سایت) را فهرست کنید تا در یک نگاه مشاهده شوند. نسخه آجری یک منو را می‌توان به‌عنوان نشانه‌هایی تصور کرد که در جلوی هر راهرو آویزان هستند و به مشتریان اجازه می‌دهند بدانند کدام محصولات را می‌توان در هر کدام یافت.

 

پیمایش

پیمایش Breadcrumb ابزاری را برای بازدیدکنندگان وب سایت فراهم می کند تا بدون نیاز به زدن دکمه «بازگشت» در مرورگر خود، سریعاً از یک دسته به عقب برگردند، و به ویژه زمانی مهم است که در نظر داشته باشید ممکن است مشتری از ساختار دسته شما برای رسیدن به آن بازدید نکرده باشد. صفحه محصول در وهله اول به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است یکی از محصولات شما را از طریق جستجوی گوگل بیابد و سپس تصمیم بگیرد که ببیند چه چیز دیگری دارید. ناوبری Breadcrumb به آنها این امکان را می دهد که به راحتی این کار را انجام دهند. به نظر می رسد این است:

 

صفحه اصلی > دسته > زیر مجموعه > محصول

 

هر یک از این ورودی ها پیوندی است که مشتری می تواند روی آن کلیک کند تا به صفحه مربوطه آورده شود. مقایسه «زندگی واقعی» عملی است که گام‌هایتان را در یک فروشگاه آجری باز می‌کنید، گویی با دنبال کردن رد خرده‌های سوخاری از یک افسانه.

 

جستجو کردن

اینترنت برای راحتی ساخته شده است، و جستجو نمونه آن است. با یک نوار جستجو در وب سایت شما، مشتریان می توانند نام محصول یا کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنند و مستقیماً به نتایج مربوطه هدایت شوند. این نسخه آنلاین درخواست کمک از کارمند فروشگاه برای یافتن محصول است!

 

 • سرعت سایت

کاربران اینترنت به طرز چشمگیری دامنه توجه ضعیفی دارند. این به هیچ وجه یک قضاوت شخصی نیست – بلکه این یک عارضه جانبی اجتناب ناپذیر در دسترس بودن میلیون ها وب سایت در هر زمان است. ما غرق در انتخاب هستیم، بنابراین باید انتخابی باشیم. اگر یک وب سایت به اندازه کافی سریع بارگیری نمی شود، می دانیم که سایت های دیگری نیز وجود دارند که وقت ما را تلف نمی کنند.

 

گوگل گزارش می دهد که اکثر کاربران اینترنت بیش از 3 ثانیه منتظر نمی مانند تا وب سایت به اندازه کافی بارگذاری شود تا قابل استفاده شود. اگر وب سایت بیشتر از این طول بکشد، بازدیدکننده به احتمال زیاد آن را در جستجوی دیگری رها می کند. به همین دلیل سرعت سایت شما بسیار مهم است.

 

سرعت وب سایت تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله کارایی کدنویسی در چیدمان فروشگاه شما، قابلیت های نرم افزار تجارت الکترونیک شما، قدرت سروری که وب سایت شما در آن قرار دارد و غیره می باشد. برای داشتن یک وب سایت سریع، باید همه اینها را در نظر بگیرید – و ارائه دهندگان خود را با دقت انتخاب کنید.

 

در اینجا یک عکس فوری از اینفوگرافیک است که اهمیت سرعت صفحه را نشان می دهد:

 

• SEO-Friendly

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای کمک به مشتریان برای یافتن وب سایت شما ضروری است. تبلیغات پولی و تبلیغات شفاهی تنها در دنیایی که اکثر خریدهای آنلاین با جستجوی اینترنتی آغاز می‌شود، می‌تواند بسیار پیشرفت کند.

 

سئو حول محور نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو برای کاربرانی است که به دنبال انواع محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شما هستند. این در درجه اول به شکل افزودن کلمات کلیدی مرتبط (و مناسب) به وب سایت شما است، اما یک جنبه فنی نیز در آن وجود دارد.

 

صفحات وب سایت شما نیاز به عناوین و توضیحات منحصر به فردی دارند که از طریق متا تگ ها تعریف می کنید. عنوان متا و تگ توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به درستی درک کرده و نمایش دهند، بنابراین در جستجوهای مناسب ظاهر می شود و کاربران ترغیب می شوند تا روی آن کلیک کنند.

 

برچسب های متا

 

ساختار عنوان صفحات شما نیز مهم است، زیرا سیگنال دیگری را به موتور جستجو ارائه می دهد که صفحه در واقع در مورد چه چیزی است. URL هر صفحه می تواند هدفی مشابه داشته باشد اگر ساختار آن را به گونه ای تنظیم کنید که کلمات کلیدی قابل خواندن توسط انسان را شامل شود.

 

همچنین چند راه وجود دارد که می توانید به موتورهای جستجو آموزش دهید که چگونه سایت خود را خزیده و فهرست بندی کنند. نقشه سایت XML صفحات شما و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را فهرست می کند و به عنوان نقشه ای برای روبات های موتورهای جستجو عمل می کند. به این روبات‌ها می‌توان با فایل robots.txt آموزش‌های بیشتری داد، که در آن می‌توانید صفحاتی را که نباید خزیده یا فهرست‌بندی شوند (مانند صفحات ابزاری مانند “مشاهده سبد خرید”) فهرست کنید.

 

برخی از سازندگان وب‌سایت با جلوگیری از سفارشی‌سازی یا حتی دسترسی شما به مواردی که نیاز به بهینه‌سازی دارید، این کارها را بی‌مورد – اگر غیرممکن – دشوار می‌کنند. با این حال، بهترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مسیر مخالف را طی می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند هر آنچه را که نیاز دارید، از طریق یک رابط کاربری راحت و آسان ویرایش کنید.

 

تجربه ی کاربر

تجربه کاربری (گاهی اوقات به اختصار UX نامیده می شود) جایی است که زیبایی شناسی و عملکرد در هماهنگی کامل با هم ترکیب می شوند. UX توضیح می دهد که چه احساسی برای کاربر دارد که وب سایت شما را “تجربه” کند، همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید. هر کاری که برای بهبود ظاهر و عملکرد وب سایت خود انجام می دهید با هدف ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است.

 

اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا تجربه کاربری را حتی بهتر کنید.

 

 • پیدا کردن همه چیز باید آسان باشد

پیش از این در این مقاله، در مورد اهمیت ناوبری سایت و دکمه های افزودن به سبد خرید بسیار قابل مشاهده صحبت کردیم. همچنین در مورد طراحی نامرتب و چیدمان راحت صحبت کردیم. ما چندین بار به سرعت و راحتی اشاره کرده ایم. آیا متوجه موضوعی شده اید؟

 

برای ارائه نرم ترین تجربه کاربری ممکن، وب سایت شما باید همه چیز را به قدری آسان کند که مشتریان شانسی برای گم شدن یا سردرگمی نداشته باشند. اینجاست که کاهش اصطکاک دوباره مطرح می‌شود – هر قدم اضافی که مشتری باید بردارد به نرخ تبدیل شما آسیب می‌زند.

 

ناوبری عالی و طراحی سایت برای کمک به بازدیدکنندگان شما برای علاقه مندی به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری ضروری است و با ارائه یک تجربه خرید آسان، مشتریان را مجبور خواهید کرد که به وب سایت شما ادامه دهند. آنها شروع به تلقی برند شما به عنوان کسب و کاری می کنند که می توانند روی آن تکیه کنند.

 

 

• به آرم ها و نظرات اعتماد کنید

لوگوهای اعتماد به مشتریان می گویند که می توانند به یکپارچگی کسب و کار شما ایمان داشته باشند. انواع مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، از جمله آرم‌های امنیتی برای برقراری ارتباط با مشتریان مبنی بر اینکه داده‌های آن‌ها نزد شما امن است، و نشان‌های شهرت برای اثبات صادق بودن کسب‌وکار شما و رضایت مشتریانتان. نشان‌واره‌های امنیتی شامل آرم‌های انطباق با PCI و حفاظت از تقلب و نشان‌واره‌های شهرت شامل اعتبار BBB و نشان نظرات مشتریان Google است.

 

نظرات مشتریان Google به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در دریافت نظرسنجی سریع شرکت کنند که در آن می توانند رضایت خود را از وب سایت شما به طور کلی ارزیابی کنند. نمایش رتبه پنج ستاره از گوگل مطمئناً باعث افزایش اعتماد به وب سایت شما می شود.

 

نشان‌ها و نظرات اعتماد شما باید به راحتی قابل مشاهده باشند تا به رفع نگرانی‌های مشتری کمک کنند. پاورقی وب‌سایت شما مکانی عالی برای نشان‌های اعتماد است و نشان نظرات مشتریان Google می‌تواند در کنار وب‌سایت شما قرار بگیرد، جایی که به راحتی دیده می‌شود اما خارج از مسیر است.

 

بررسی محصول نیز نقش مهمی ایفا می کند. مشتریان تقریباً همیشه به بررسی محصولات روی می آورند تا به آنها در تصمیم گیری خرید کمک کنند، بنابراین داشتن یک بخش بررسی برجسته در هر صفحه محصول می تواند فروش شما را افزایش دهد. این همچنین به مشتریان نشان می دهد که شما به بازخورد آنها اهمیت می دهید و از آنها دعوت می کند تا نظر خود را بیان کنند.

 

• فراخوان برای اقدام

شاید شما یک وب سایت زیبا طراحی کرده باشید که از هر نظر عالی کار می کند و آن را با محتوای جذابی پر کرده اید که مشتریان را برای خرید از شما صف می کشند، اما مرحله مهم دیگری وجود دارد که نمی توانید از آن بگذرید: باید به آن مشتریان بگویید برای انجام بعدی!

 

فراخوان برای اقدام (CTA) روشی است که به مشتریان می‌گویید قدم بعدی را باید بردارند. هر CTA به کاری که مشتری می خواهید انجام دهد بستگی دارد، خواه ثبت نام در خبرنامه شما، ایجاد یک حساب کاربری یا افزودن یک کالا به سبد خرید او باشد. CTAها زمانی موثرتر هستند که یک مورد در هر صفحه مشخصی وجود داشته باشد، زیرا این به CTA اجازه می دهد حداکثر توجه را جلب کند. آنها همچنین باید به طور برجسته در وب سایت شما قرار گیرند تا مشتری بتواند فورا آنها را پیدا کند.

 

ایجاد دکمه های فراخوان موثر به خودی خود یک هنر است. آنها باید به اندازه کافی از بقیه طراحی های وب سایت شما متمایز شوند که بدون زحمت توجه مشتری را به خود جلب کنند. رنگ‌های متضاد و متن دکمه‌های توصیفی، مانند قرار دادن آنها در صفحه، حیاتی هستند. اگر عناصر گرافیکی دیگری دارید که چشم بازدیدکننده را به سمت دکمه سوق می دهد، حتی بهتر است.

 

در اینجا یک الگوی وب سایت vape است که به خوبی از فراخوانی برای اقدام در صفحه اصلی استفاده می کند:

 

• ارائه پیشنهادات منحصر به فرد به مشتری

شما می خواهید که هر مشتری احساس مشارکت و ارزشمندی کند. آنها باید بدانند که شما آنها را به عنوان یک فرد با نیازها و ترجیحات خاص خود می بینید، نه به عنوان یک تعداد یا جمعیت. با ارائه پیشنهادات شخصی، می توانید به مشتریان نشان دهید که به این که چه کسانی هستند و چه می خواهند توجه دارید.

 

افزایش فروش، عمل ارائه ارتقاء یا لوازم جانبی برای محصولی است که مشتری می‌خرد. بسیاری از صاحبان فروشگاه ها متوجه نمی شوند که برخی از مشتریان خواهان افزایش فروش هستند، به خصوص آن دسته از مشتریانی که بیشتر از مرور خرید می کنند. این مشتریان می خواهند محصولات دیگری را ببینند که خرید آنها را افزایش می دهد. اگر لوازم جانبی عالی برای تکمیل آخرین خرید آنها وجود داشته باشد، آنها از دانستن آنها قدردانی می کنند!

 

موارد توصیه شده بر اساس سابقه مرور مشتری نیز می تواند بسیار مفید باشد. حتی اگر در سطح پایه، مشتریان می‌دانند که این توصیه‌ها به‌طور خودکار بر اساس تنظیمات فروشگاه شما ارائه می‌شوند، اما همچنان احساس می‌کنند که شما به آن توجه می‌کنید. می‌توانید با شخصی‌سازی خبرنامه‌های ایمیل مارکتینگ خود که شامل توصیه‌های محصول بر اساس خریدهای گذشته باشد، این را به سطح بعدی ارتقا دهید . یک کد کوپن را وارد کنید، مشتریان شما از شما تشکر خواهند کرد.

 

 • آنها را به یک سفر ببرید

برای اینکه به مشتریان خود نشان دهید که آنها را انسان می بینید نه عدد، می توانید کل تجربه خرید آنها را طوری ساختار دهید که این رابطه را منعکس کند. اساساً، شما می خواهید تمام تجربه مشتری بودن شما در هر مرحله لذت بخش باشد.

 

البته احترام گذاشتن به زمان و تلاش مشتری با ارائه یک وب سایت با کاربری آسان بخشی از این امر است، اما می توانید بسیار فراتر از آن بروید. از طریق چت زنده در دسترس باشید تا در هر زمان به آنها کمک کنید. اگر سبد خرید خود را رها کردند، یک یادآوری (با کوپن) برای آنها ارسال کنید. با سفارش آنها یک جایزه کوچک و رایگان به آنها اضافه کنید و آن را در بسته بندی دقیق و جذاب برای آنها ارسال کنید. حتی اگر وقت دارید یک یادداشت دست نویس اضافه کنید.

 

شما یک تجارت هستید و مشتری شما یک مشتری است. این شکی نیست اما شما می توانید احساس تجربه را تغییر دهید. اگر مشتری کمتر احساس می‌کند که چیزی از شما می‌خرد، و بیشتر احساس می‌کند که شما در دنیای نامشخص خرید اینترنتی در کنار او راه می‌روید، در راه به دست آوردن وفاداری مادام‌العمر هستید.

 

 

• تبدیل دوستانه

ما چندین بار در طول این مقاله به تبدیل اشاره کرده ایم. به عنوان یک تجدید، تبدیل صرفاً عملی است که باعث می شود بازدیدکننده کاری را که شما می خواهید انجام دهد، چه ثبت نام در یک خبرنامه باشد، چه به طور معمول، خرید یک محصول. به طور خلاصه، تمام هدف تجارت الکترونیک تبدیل است.

 

یک وب سایت با عملکرد بالا که از دستورالعمل های طراحی و ساختار در این مقاله پیروی می کند همیشه به خوبی تبدیل می شود. اعتماد، سادگی و سهولت استفاده باید در تمام جنبه های وب سایت شما جریان داشته باشد. شما می توانید نرخ تبدیل خود را به روش های دیگری نیز افزایش دهید. در اینجا چند نکته برای افزایش تبدیل آورده شده است:

 

بدون فشار آوردن به مطالب جذاب بنویسید. کیفیت محتوای شما مهم است، زیرا باید به مشتریان بفهمانید که چرا به محصولات شما نیاز دارند.

از عکس‌های سبک زندگی استفاده کنید تا به مشتریان کمک کنید خود را با استفاده از محصولات شما تصور کنند. عکس های سبک زندگی نشان می دهد که محصولات شما توسط مردم استفاده می شود یا در خانه ها نگهداری می شوند.

از عناصر طراحی ظریف برای جلب توجه به دکمه‌های فراخوان استفاده کنید. یک الگوی ساده در پس‌زمینه، با خطوطی که در محل دکمه همگرا هستند، می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. به همین ترتیب، اگر افراد موجود در عکس‌های سبک زندگی شما به سمت CTA نگاه می‌کنند، بازدیدکنندگان بیشتر روی آن کلیک می‌کنند. این به این دلیل است که مغز انسان آماده است تا به افراد دیگر برای سرنخ نگاه کند.

برای بازیابی خریدهایی که مشتریان انجام نداده اند، از ابزار رها کردن سبد خرید استفاده کنید. در برخی موارد، مشتری حواسش پرت می شود و به سادگی فراموش می کند و خوشحال می شود که برگردد و خرید خود را تمام کند. در موارد دیگر، می‌توانید از دلیل رها شدن مشتری برای کمک به شناسایی و بهبود مشکل فروشگاه خود استفاده کنید و از رها شدن در آینده جلوگیری کنید.

رویدادهای تبلیغاتی مانند تخفیف در سراسر فروشگاه، معاملات گروهی با زمان محدود، معاملات روزانه شمارش معکوس و موارد دیگر را برگزار کنید. چیزی به نام مشتری وجود ندارد که عاشق معامله نباشد، و محدودیت زمانی اضافی باعث ایجاد حس فوریت می شود که مشتریان را به خرید ترغیب می کند.

 

• پس از خرید

بسیاری از صاحبان فروشگاه های آنلاین سفارشی را ارسال می کنند و فکر می کنند که این پایان سفر مشتری است. در عوض باید شروع یک رابطه طولانی و پربار باشد! شما می خواهید حفظ مشتری را تا حد امکان بهبود بخشید ، زیرا به دست آوردن مشتریان جدید گران تر از حفظ مشتریان فعلی است.

 

نحوه برخورد شما با مشتریان پس از خرید می تواند تعیین کند که آیا آنها برمی گردند یا نه. داشتن ابزاری برای برقراری ارتباط با آنها بسیار مهم است تا بتوانید مراقبت های پس از خرید را ارائه دهید. در تجارت الکترونیک، تقریباً مطمئن هستید که آدرس ایمیل آنها را دارید – در نهایت برای ارسال تأیید سفارش آنها به آن نیاز داشتید – بنابراین از اینجا می توانید شروع کنید.

 

پس از سپری شدن زمان کافی برای استفاده از آن و ایجاد نظر، یک ایمیل برای درخواست بررسی محصول برای کالایی که خریداری کرده‌اند ارسال کنید. این آنها را تشویق می کند تا بازخوردهای ارزشمندی را به شما ارائه دهند و همچنین آنها را به وب سایت شما بازگرداند. اگر یک کوپن اضافه کنید، احتمال بازگشت آنها بیشتر است، به خصوص اگر این کوپن مربوط به یک محصول مربوط به خرید آنها یا حتی یک مورد در لیست آرزوهای آنها باشد.

 

اگر مشتری در خبرنامه های ایمیل شما شرکت کرده باشد، حتی بهتر است. آنها به طور منظم در مورد کسب و کار شما یادآوری می شوند. اگر چند مشتری دارید که مدت‌ها پیش سفارشی انجام داده‌اند و از آن زمان چیزی نخریده‌اند، اما همچنان مشترک هستند، یک بخش بازاریابی ایمیلی ویژه ایجاد کنید تا بتوانید پیشنهادات هدفمند را به این گروه ارسال کنید و بالقوه آنها را برنده شوید.

 

گاهی اوقات، مشتریان کسانی هستند که تماس را آغاز می کنند – شاید برای درخواست کمک برای خرید خود، یا شاید حتی برای بازگشت. این یک فرصت عالی است تا به آنها نشان دهید که چقدر برایتان مهم است و مایل به کمک هستید. خدمات مشتریان مورد نیاز خود را ارائه دهید، خواه از طریق ایمیل پشتیبانی سریع باشد یا فرآیند بازگشت آسان. مشتریان که مشکل با کسب و کار شما تا به حال هرگز بزرگ هستند، اما کسانی هستند که دارند یک مشکل داشت حتی بهتر می تواند: اگر شما این مشکل را به رضایت خود را حل کند، آنها هرگز آن را فراموش کرده.

 

 

چگونه یک وب سایت درست کنیم

درک همه چیزهایی که در این مقاله بحث کردیم یک چیز است. عملی کردن آن چیز دیگری است. با چنین استانداردهای بالایی برای طراحی وب، ممکن است احساس کنید که یک فروشگاه آنلاین عالی از دسترس شما خارج است. همه توسعه‌دهنده یا طراح نیستند و بسیاری از کسب‌وکارهای جدید نیز توانایی استخدام یکی از آنها را ندارند. پس کجا شما را ترک می کند؟

 

این معضل به همین دلیل است که سازندگان وب سایت اختراع شدند. امروزه هرکسی می تواند وب سایتی بسازد که ظاهری عالی داشته باشد، سریع اجرا شود و تمام ویژگی هایی را که برای اجرای یک کسب و کار موفق نیاز دارید را دارا باشد. برای یک فروشگاه آنلاین، بهترین گزینه استفاده از یک پلت فرم تجارت الکترونیک است که به جای ساختن یک وب سایت معمولی، به فروش آنلاین اختصاص دارد.

 

3dcart یک پلت فرم تجارت الکترونیک با امکانات کامل است که می توانید از آن برای ساختن وب سایت عالی برای فروش هر چیزی به صورت آنلاین استفاده کنید. هر قسمت از نرم افزار به گونه ای مهندسی شده است که به شما کمک کند وب سایتی ایجاد کنید که تمام استانداردهایی را که در این مقاله به آن اشاره کردیم، از زیبایی شناسی گرفته تا تعامل با مشتری و فراتر از آن، مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، از شما دعوت می‌کنیم از یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه بدون نیاز به کارت اعتباری لذت ببرید. پشتیبانی فنی همچنین 24 ساعته، هر روز از سال، از دفتر خانه ما در ایالات متحده در دسترس است.

 

 

به طور خلاصه

چیزهای زیادی به وب سایت فروشگاهی عالی می رود، و منظور ما چیزهای زیادی است. اگر تا اینجا پیش رفته اید، مطمئناً تا کنون متوجه شده اید. خوشبختانه، ابزارهای مورد نیاز شما در حال حاضر وجود دارد، و شما می توانید بدون اختراع مجدد چرخ، وب سایت عالی برای کسب و کار خود بسازید. با پلتفرم های عالی در بازار، فروشگاه آنلاین عالی به خوبی در دسترس شما است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =

Call Now Button