طراحی سایت خبری

10 نکته ای که باید قبل از راه اندازی یک وب سایت خبری بدانید

چگونه یک وب سایت خبری راه اندازی کنیم و آن را مانند هافینگتون پست، نیویورک پست و گاردین محبوب کنیم؟ به جای اینکه به شما بگوییم که این کار به آسانی کیک است، اطلاعات ارزشمندی را به شما می دهیم که به شما کمک می کند تا در مسیر درست قدم بردارید. این مقاله ممکن است یک کتابچه راهنمای گام به گام نباشد، اما نکات و بینش های مفید زیادی در مورد آنچه که باید قبل از شروع به صرف زمان و هزینه برای تحقق این ایده بدانید، دارد.

 

در اینجا ده توصیه را خواهید یافت که به شما کمک می کند تا یک روزنامه آنلاین بسازید که اصل باشد، دارای ویژگی متمایز و محتوای قابل درک آسان باشد که علاقه مخاطبان هدف شما را جلب می کند و دارای قابلیت تبلیغات موفق است.

 

فهرست:

  1. با یک نام و دامنه جذاب بیایید
  2. تصمیم بگیرید که چه حوزه ها و موضوعاتی را پوشش خواهید داد
  3. اهمیت طراحی UI/UX خوب را دست کم نگیرید
  4. محتوای گرافیکی خود را با دقت انتخاب کنید
  5. سبک نوشتن خود را مشخص کنید
  6. نحوه کسب درآمد از پلتفرم خود را انتخاب کنید
  7. خدمات توسعه و آزمایش حرفه ای را دریافت کنید
  8. یک برنامه موبایل به وب سایت خبری خود اضافه کنید
  9. از به روز رسانی های ایمیل و بازاریابی رسانه ای هوشمندانه استفاده کنید
  10. فقط با حرفه ای ها کار کنید

 

1. با یک نام و دامنه جذاب بیایید

امروزه، شما می توانید صدها وب سایت خبری را در اینترنت پیدا کنید، بنابراین باید فکر کنید که چه چیزی خدمات آنلاین شما را از رقبای اصلی متمایز می کند. در همان ابتدای ایجاد یک وب سایت خبری، نامی ایجاد کنید که جذاب باشد و به مخاطبان خود بگویید که چه نوع محتوایی را خواهند خواند. مهم است که نام و دامنه شما تا حد امکان یکسان باشد، بنابراین قبل از ثبت نام وب سایت خبری خود، مطمئن شوید که دامنه مناسب در دسترس و مقرون به صرفه است.

 

2. تصمیم بگیرید که چه حوزه ها و موضوعاتی را پوشش خواهید داد

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه یک وب سایت خبری بسازید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع خبری را می خواهید پست کنید. این مرحله برای موفقیت شما حیاتی است زیرا باید مخاطب خاصی را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، برخی از خوانندگان می‌خواهند در مورد چیزهای جدید در علم و فناوری به‌روز شوند، در حالی که برخی دیگر بیشتر به روندهای تجاری، اخبار مد و غیره علاقه‌مند هستند. با این حال، اگر می‌خواهید روزنامه آنلاینی ایجاد کنید که موضوعات مختلف را پوشش دهد، آنها را به دسته‌بندی‌هایی تقسیم کنید. بخش های جداگانه این بخش ها ممکن است موضوعاتی از قبیل:

  • اخبار محلی؛
  • خبر فوری؛
  • مناسبت ها؛
  • موسیقی؛
  • هنر؛
  • اقتصاد؛
  • سیاست؛
  • ورزش ها؛
  • علوم پایه؛
  • فن آوری؛
  • و دیگر.

 

3. اهمیت طراحی UI/UX خوب را دست کم نگیرید

قبل از شروع یک روزنامه آنلاین، باید تصور کنید که چگونه به نظر می رسد. با این حال، باید بدانید که صرفاً از نظر بصری دلپذیر برای شلوغ شدن سایت شما از خوانندگان وفادار کافی نیست. برای اینکه اطلاعات یک سایت خبری خوانا باشد باید ترکیب خوبی از تجربه کاربر و بخش های رابط کاربری طراحی داشته باشد. طراحی فقط “یک عکس زیبا” نیست، بلکه اندازه متن و فاصله بین خطوط نیز است. مردم اخبار سرویسی را که برایشان ناراحت کننده است نمی خوانند، بنابراین بهتر است طراحی را به دست یک حرفه ای بسپاریم.

 

4. محتوای گرافیکی خود را با دقت انتخاب کنید

اطلاعات مربوط به راه اندازی یک سایت خبری بدون ذکر این نکته که محتوای گرافیکی به اندازه متن مهم است، کامل نخواهد بود. به همین دلیل است که تصاویر روی پلت فرم خبری شما باید از کیفیت بالا، اندازه کامل و خلاقانه متفاوت باشند. بهترین راه برای به دست آوردن قلب خوانندگان خود با تصاویر بصری، ایجاد تصاویر و عکس های خود است. اگر چنین فرصتی ندارید، صدها فتوستاک در خدمت شما هستند.

 

قبل از استفاده از تصاویر از Photostocks دو بار فکر کنید و سپس دوباره فکر کنید!

 

در مورد شما، استفاده از Photostocks مخاطره آمیز است، زیرا زمانی که خوانندگان متوجه شوند که شما چیزی غیراصلی را پست می کنید، میزان اعتماد شما به شدت کاهش می یابد و برای بازیابی آن باید سخت کار کنید. بنابراین، اگر تیم محتوای شما شامل حداقل یک عکاس با استعداد باشد، سود خواهید برد.

 

5. سبک نوشتن خود را مشخص کنید

محتوای با کیفیت خوب چیزی است که بازدیدکنندگان را به خوانندگان وفادار تبدیل می کند. معمولاً موضوع مقاله سبک نگارش را دیکته می کند. در کنار خواندن اطلاعات در مورد نحوه ساخت یک وب سایت خبری، باید در مورد نوشتن اخبار و سایر مطالب برای سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. البته، تیمی از کپی رایترها وجود خواهند داشت که باید همه اینها را بدانند، اما شما هستید که لحن را برای پلتفرم تعیین می کنید. ویژگی برجسته شما می تواند ارائه خلاقانه اطلاعات باشد، مانند نوشتن مقالات به گونه ای که گویی توسط یک استندآپ کمدین برجسته شده است. با این حال، اگر فقط به سبک نوشتاری کلاسیک پایبند باشید و مقالات جالب و اصلی را در مورد موضوعات مد روز منتشر کنید، به همان اندازه برای روزنامه آنلاین شما عالی خواهد بود.

همه برندهای خبری ذکر شده در نمودار دارای سبک نوشتاری سنتی هستند که مانع از آن نمی شود که سال ها در اوج بمانند.

 

 

6. نحوه کسب درآمد از پلتفرم خود را انتخاب کنید

برخلاف بسیاری از وب‌سایت‌ها، یک سایت خبری یکی از ساده‌ترین سایت‌ها برای کسب درآمد است، تنها چیزی که نیاز دارید این است که راهی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. تبلیغات بومی (مانند مقالات با محتوای حمایت شده)، بنرهای تبلیغاتی، بسته های اشتراک، دیوار پرداخت و موارد دیگر به شما کمک می کنند تا درآمد مورد نظر خود را به دست آورید. اگر تصمیم به ادغام paywall یا اشتراک دارید، باید شهرت یک سرویس خبری باکیفیت داشته باشید تا مردم بخواهند برای دسترسی به اخبار شما پول بپردازند. بنابراین، در همان ابتدای راه‌اندازی یک روزنامه آنلاین، باید به روش‌های کسب درآمد از تبلیغات تکیه کنید تا به پلتفرم خود کمک کنید تا به یک سرویس خبری محبوب و یک پروژه سودآور مالی تبدیل شود.

 

یکی از راه های کسب درآمد که ممکن است برای اکثر خوانندگان شما جالب باشد، ارائه یک بسته اشتراک ضد تبلیغات است. این بیشتر برای برنامه‌های تلفن همراه به جای وب‌سایت‌ها کاربرد دارد، اما اگر مطالعات موردی ما را  بررسی کنید ، خواهید دید که متخصصان ما می‌توانند در مورد توسعه نرم‌افزار معجزه کنند.

 

7. خدمات توسعه و آزمایش حرفه ای را دریافت کنید

حتی اگر تعداد زیادی خدمات ساخت وب سایت وجود دارد که امکان ایجاد انواع وب سایت ها را توسط خودتان فراهم می کند، در مورد تجارت، بهتر است توسعه سایت خود را به متخصصانی با تجربه و مهارت کافی بسپارید. توسعه دهندگان وب و موبایل ما به طور کامل پلت فرم اخبار شما را سفارشی می کنند و آن را به اهداف و نیازهای تجاری شما برآورده می کنند و همچنین آن را برای خوانندگان شما بسیار کاربرپسند و در برابر تغییرات احتمالی در آینده انعطاف پذیر می کنند.

 

درست مانند هر زمینه تجاری، متخصصان توسعه نرم افزار به طور مداوم روندها، گرایش ها و هر چیزی که به تخصص آنها مربوط می شود نظارت می کنند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند از ابزارها و فناوری‌هایی که مناسب پروژه شما هستند به جای ابزارهای قدیمی استفاده کنند یا توصیه کنند. حوزه فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال تکامل و گسترش است و امروزه می توانید به راحتی فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، داده کاوی، راه حل های ابری، سیستم های پرداخت و غیره را در وب سایت و/یا اپلیکیشن موبایل خود اعمال کنید.

 

دلیل دیگری که چرا بهتر است یک تیم توسعه حرفه ای استخدام کنید این است که آنها معمولاً شامل مهندسان QA می شوند که وظیفه آنها اطمینان از عملکرد روان همه سیستم های وب سایت است و هیچ نقص یا نقصی وجود ندارد.

 

8. یک برنامه موبایل به وب سایت خبری خود اضافه کنید

داشتن یک اپلیکیشن موبایل علاوه بر وب سایت الزامی نیست، اما یک مزیت بزرگ برای شما خواهد بود، زیرا به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را پوشش دهید و خدمات شما را با نیازهای خوانندگان مطابقت دهد. با دسترسی به اخبار در هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه، تعداد خوانندگان وفادار و پلت فرم اخبار خود را افزایش خواهید داد. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت خبری ایجاد کنید، اما نمی‌خواهید منابعی را برای اپلیکیشن موبایل خرج کنید، حتماً آن را برای موبایل‌فرندل کنید.

 

9. از به روز رسانی های ایمیل و بازاریابی رسانه ای هوشمندانه استفاده کنید

وب سایت خبری شما ممکن است بهترین وب سایتی باشد که تا به حال وجود داشته است، اما مهم نیست که مردم از وجود آن اطلاعی نداشته باشند. به همین دلیل است که علاوه بر یادگیری نحوه ساخت یک سایت خبری، باید بدانید که چگونه آن را تبلیغ کنید و خوانندگان خود را به روز نگه دارید. امروزه، بسیاری از فرآیندهای مهم ایمیل و بازاریابی خودکار هستند، بنابراین شما فقط باید از مواردی استفاده کنید که مناسب کمپین های شما هستند. شما می توانید از چنین سرویس بازاریابی ایمیلی و یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی مانند Mailchimp (متخصصان ما می توانند به شما کمک کنند تا این سرویس را در سیستم خود ادغام کنید) یا پلتفرم های مشابه، اما به همان اندازه موثر، استفاده کنید.

 

علاوه بر این، باید در خدمات رسانه های اجتماعی مانند:

  • فیس بوک،
  • یوتیوب،
  • توییتر،
  • لینکدین،
  • اینستاگرام;
  • شبکه های اجتماعی محلی

و دیگر برای تبلیغ وب سایت خبری خود و افزایش علاقه به پلتفرم خود با تیزرهایی به اخبار شما.

 

10. فقط با افراد حرفه ای کار کنید

وب سایت های خبری می توانند به سرعت و به آسانی شهرت خود را از دست بدهند، در حالی که دستیابی به آن همیشه زمان و تلاش زیادی را می طلبد. شهرت مبتنی بر اعتماد قوی‌ترین است، بنابراین وقتی یک وب‌سایت خبری ایجاد می‌کنید و روزنامه‌نگاران، کپی‌نویسان، متخصصان سئو، طراحان، عکاسان، توسعه‌دهندگان وب یا سایر متخصصان را استخدام می‌کنید، مطمئن باشید که افراد حرفه‌ای را استخدام می‌کنید که اهمیت کیفیت بالا را درک می‌کنند. کار می کند و فقط محتوای اصلی را به شما می دهد.

 

به عنوان نکته پایانی…

شما فقط با متمایز کردن پلت فرم خبری خود از رقبای خود سود خواهید برد. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ویژگی منحصر به فرد و متمایز خود را داشته باشید و آن چیست. این ویژگی ممکن است بینش منحصر به فرد در مورد اخبار، نظرات متناقض، داستان سرایی غیر معمول و غیره باشد.

 

قبل از اینکه به ایده نهایی برسید، باید رقبای خود را به طور کامل بررسی کنید تا نقاط ضعف آنها را پیدا کنید و ببینید آیا ایده شما قبلاً توسط کسی در گذشته استفاده شده است یا خیر. با انجام یک تحقیق عمیق در مورد رقبای خود، از انجام اشتباهات معمولی مبتدی جلوگیری می کنید، بنابراین، سرویس خبری خود را قوی تر و رقابتی تر در بازار می کنید.

 

البته، این ده نکته تنها مواردی نیستند که باید قبل از راه اندازی یک وب سایت خبری بدانید، اما با آنها خدمات شما شانس بیشتری برای بقا و موفقیت خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که کیفیت بالا را اولویت اصلی خود قرار دهید تا خوانندگان شما از این رویکرد قدردانی کنند و خدمات شما را بارها و بارها انتخاب کنند تا ببینند چه چیز جدیدی در جهان اتفاق می افتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =