طراحی سایت موزیک

چگونه یک وب سایت موسیقی موثر طراحی کنیم

یاد بگیرید چگونه یک وب سایت موسیقی موثر طراحی کنید. در اینجا ده نکته برای ایجاد یک وب سایت موسیقیدان که با طرفداران و همتایان صنعت موسیقی شما ارتباط برقرار می کند، آورده شده است.

 

وب سایت موسیقی چیست؟

ایجاد حضور آنلاین برای موسیقی و برند شما یک الزام مطلق است. رسانه های اجتماعی برای نوازندگانی که کار موسیقی خود را در چشم انداز دیجیتال امروزی شروع می کنند کافی نیست . اگر در مورد موسیقی خود جدی هستید، به یک وب سایت موسیقی نیز نیاز دارید.

 

یک وب سایت موسیقی به عنوان یک مرکز آنلاین برای هویت برند و موسیقی شما عمل می کند. یک وب‌سایت حرفه‌ای با جدیدترین موسیقی، اطلاعات هنرمندان، تاریخ‌های تور و کالاهای شما، شما و موسیقی‌تان را جدی می‌گیرد. همچنین نقشی حیاتی در استراتژی بازاریابی موسیقی، کشف و تعامل طرفداران شما دارد.

 

مزایای وب سایت موسیقی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که داشتن یک وب سایت موسیقی ضروری است. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

 

یک وب‌سایت نوازنده یک فروشگاه یک‌جا برای همه چیزهایی است که هنر شما نشان می‌دهد . وب سایت موسیقی شما باید مرکز حضور آنلاین شما باشد.

شما کنترل کامل بر همه چیز دارید . هیچ محدودیتی برای کاری که می توانید انجام دهید وجود ندارد. شما کنترل می کنید که چگونه به نظر می رسد، چه ویژگی هایی را اضافه کنید، پیام رسانی، و موارد دیگر.

پیدا کردن یک وب سایت برای مردم آسان تر است . کاری کنید که افراد به راحتی شما را پیدا کنند. به خاطر سپردن آدرس وب سایت آسان تر است. گفتن به مردم برای جستجوی شما در فیس بوک کار بیشتر و کمتر حرفه ای است. همچنین، به اشتراک گذاری یک آدرس اینترنتی کوتاه و ساده بهتر از یک URL طولانی فیس بوک است.

شما می توانید موسیقی و کالا را بفروشید و تمام سود را حفظ کنید . شما از فروش در وب سایت خود در مقابل خدماتی که کارمزد دریافت می کنند یا درصدی از هر فروش را دریافت می کنند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

شما لیست پستی و داده ها را کنترل می کنید . برعکس، رسانه های اجتماعی مالک پایگاه داده طرفداران شما هستند. راهی برای انتقال آن به پلتفرم دیگری وجود ندارد. همچنین می‌توانند تعداد طرفدارانی که به‌روزرسانی‌های شما را ببینند محدود کنند یا نحوه ارتباط شما با طرفداران را تغییر دهند.

شما می توانید پایگاه طرفداران خود را ایجاد کنید . از وب سایت موسیقی خود برای ارتباط با طرفداران، افزایش پایگاه طرفداران خود و باز کردن فرصت ها از همتایان صنعت موسیقی استفاده کنید.

یک وب سایت نوازنده تمرکز خود را بر روی شما و موسیقی شما قرار می دهد . در حالی که، تلاش‌های شما برای تبلیغ موسیقی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در دعواهای سیاسی و میم‌های مزاحم گم شود.

یک وب سایت نوازنده جدیت شما را در مورد حرفه موسیقی خود نشان می دهد . همچنین حرفه ای بودن و سطح خاصی از اعتبار را نشان می دهد.

 

یک وب سایت موسیقی به چه محتوایی نیاز دارد؟

یک وب سایت نوازنده باید تصویر شما را به عنوان یک هنرمند منعکس کند، طرفداران جدیدی را جذب کند و با طرفداران فعلی ارتباط برقرار کند . ارائه اطلاعات مرتبط، محتوای جذاب، مواد بازاریابی و اطلاعات تماس بسیار مهم است. وب سایت موسیقی شما مکانی مناسب برای افراد خواهد بود که در مورد برند و موسیقی شما بدانند. اطمینان حاصل کنید که طرفداران، برچسب‌های ضبط، آژانس‌های رزرو، مروجین، روزنامه‌نگاران موسیقی و سایر همتایان صنعت موسیقی می‌توانند هر چیزی را که نیاز دارند پیدا کنند.

 

این صفحات و ایده های محتوا را به وب سایت موسیقی خود اضافه کنید:

صفحات و محتواهای وب سایت موسیقی

1. صفحه اصلی

صفحه اصلی شانس شما برای ایجاد اولین تاثیر است. تمام اطلاعات ضروری در مورد شما و موسیقی خود را درج کنید. یافتن اطلاعات ضروری را در یک مکان برای طرفداران، شرکت‌های موسیقی، آژانس‌های رزرو، مروجین، روزنامه‌نگاران موسیقی و سایر همتایان صنعت موسیقی آسان کنید.

 

صفحه اصلی باید بیوگرافی کوتاه شده هنرمند، آخرین انتشار، تاریخ های تورهای آینده، رسانه های تصویری، پیوندهای رسانه های اجتماعی، ثبت نام در لیست پستی و پیوندی به کیت مطبوعاتی الکترونیکی شما (EPK) را نمایش دهد . همچنین داشتن پیوندهای ناوبری واضح به تمام صفحات مهم و یک فراخوان برای اقدام (CTA) حیاتی است. یک CTA از بازدیدکنندگان می خواهد که با محتوای شما درگیر شوند. به عنوان مثال، دکمه ای که می گوید «آلبوم من را بخر».

 

همچنین، این صفحه را اغلب به‌روزرسانی کنید تا همه اطلاعات به‌روز بماند. علاوه بر این، برای افزودن یک عضویت در خبرنامه و تبلیغ آخرین نسخه یا نمایش بعدی خود، از نوار کناری یا قسمت پاورقی استفاده کنید. محتوایی که در این بخش ها ظاهر می شود در تمام صفحات سایت نمایش داده می شود.

 

در آخر، از شلوغ کردن صفحات خود با محتوای زیاد خودداری کنید. طرح بندی را ساده نگه دارید، برای پیمایش سریع، و به راحتی اطلاعات مرتبط را پیدا کنید.

 

2. درباره بخش یا بیو هنرمند

یک صفحه اختصاصی داشته باشید که بیوگرافی کامل هنرمند شما را نمایش دهد یا داستان شما را بازگو کند. اینجاست که می توانید حرفه موسیقی خود را برجسته کنید. همچنین، جزئیات مختصری از هر نسخه قبلی یا آتی، دستاوردهای نقطه عطف، همکاری ها، نمایش های اخیر در مکان های قابل توجه و هر گونه تاییدیه قابل توجهی را درج کنید. برچسب‌های ضبط، مروج موسیقی، آژانس‌های رزرو و مطبوعات از این اطلاعات برای مطالب تبلیغاتی و نوشتن استفاده می‌کنند.

 

این صفحه همچنین می‌تواند شامل یک کیت مطبوعاتی الکترونیکی (EPK) قابل دانلود باشد. EPK یک مجموعه رسانه/بازاریابی آنلاین است. این طراحی شده است تا دسترسی ساده به تمام اطلاعات ضروری شما را فراهم کند. نحوه ایجاد یک EPK موثر را در زیر بیاموزید.

 

3. موسیقی و ویدئو

وب سایت شما باید صفحه ای داشته باشد که افراد بتوانند به موسیقی شما گوش دهند. می‌توانید پخش‌کننده‌های صوتی را از سرویس‌های پخش موسیقی مانند SoundCloud ، Spotify ، Bandcamp یا Mixcloud جاسازی کنید . می‌توانید نسخه‌های منتشرشده، فهرست‌های پخش، میکس‌ها، موزیک ویدیوها و حتی دانلود رایگان موسیقی را داشته باشید. همچنین اضافه کردن دکمه‌ها یا لینک‌های خرید که طرفداران را به خرید یا دانلود موسیقی شما هدایت می‌کند، مهم است.

 

همچنین، هنگامی که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، موسیقی یا ویدیو را به صورت خودکار پخش نکنید. از مبهوت کردن افراد با موزیک هولناکی که به طور غیرمنتظره پخش می شود خودداری کنید. آنها احتمالاً سایت شما را ترک خواهند کرد، که فرصتی از دست رفته برای به دست آوردن طرفداران بالقوه است. همچنین به سئو آسیب می رساند.

 

4. PHOTOS را فشار دهید

یک صفحه از عکس های تبلیغاتی مفید است. عکس های حرفه ای نیز برای هر پوشش خبری ضروری است. داشتن عکس‌های با وضوح بالا برای مروجین، برچسب‌ها، آژانس‌های رزرو، مکان‌ها، مطبوعات و هر کسی که به دنبال رسانه‌های تصویری است، ضروری است.

 

هنر خود را به نمایش بگذارید عکس‌های خود را در استودیو، در حال پخش زنده، عکس‌های صادقانه و هر چیز دیگری که نشان‌دهنده برند شما باشد، اضافه کنید. همچنین، عکس‌های عمودی و افقی را متناسب با طرح‌بندی‌های مختلف رسانه‌های مختلف قرار دهید.

 

آخرین، عکس های مطبوعاتی با کیفیت بالا، اندازه فایل های بزرگی دارند و می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. آپلود نسخه های با وضوح بالا (300 DPI یا بزرگتر) از بهترین عکس های خود را در Dropbox یا درایو ابری خارج از سایت دیگر در نظر بگیرید. سپس یک دکمه یا پیوند قابل اشتراک گذاری برای دسترسی آسان اضافه کنید.

 

5. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی دارایی ارزشمندی برای نوازندگان است. حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ موسیقی شما، تعامل با طرفداران و گسترش پایگاه طرفداران شما ضروری است. علاوه بر این، یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی شما را با همتایان صنعت موسیقی مرتبط می کند و همچنین می تواند فرصت های جدیدی را ارائه دهد.

 

اطمینان حاصل کنید که پروفایل های رسانه های اجتماعی شما به راحتی در وب سایت شما قابل دسترسی هستند. همچنین، استفاده از دکمه‌های آیکون مرتبط با پروفایل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، آنها را به راحتی قابل شناسایی می‌کند.

 

6. مطبوعات و توصیفات

آیا در یک وب سایت موسیقی یا مجله مصاحبه شده اید؟ داشتن یک صفحه اختصاص داده شده به مطبوعات شما مفید است. نقل قول ها و پیوندهای کوتاه به هر پوشش مطبوعاتی را درج کنید. همچنین، نظرات یا توصیفات مطلوب را از متخصصان محترم صنعت اضافه کنید. چند نکته کلیدی مورد علاقه به ایجاد نمایه و اعتبار شما کمک می کند.

 

7. تاریخ کنسرت

آیا تاریخ کنسرت آینده دارید؟ فهرست کردن کنسرت ها یا تورهای آینده در یک صفحه اختصاصی یا ویجت پاورقی بسیار مهم است. افزودن تاریخ‌های تور به طرفداران اطلاع می‌دهد که چه زمانی و در کجا به صورت زنده بازی می‌کنید. آنها همچنین به آژانس‌های رزرو کمک می‌کنند تا در برنامه فعلی شما کار کنند. علاوه بر این، هر کسی که از شما در یک برنامه رادیویی، پادکست یا در یک پست وبلاگ نام می برد، می تواند تاریخ ها را درج کند و به تبلیغ آنها کمک کند.

 

چندین راه برای اضافه کردن تاریخ تور وجود دارد. می توانید از افزونه های اختصاصی سازگار با موضوع وب سایت خود استفاده کنید. یا، ویجت‌هایی را از سایت‌های موسیقی مانند Bandsintown و Songkick جاسازی کنید .

 

8. صفحه تماس

صفحه ای که شامل اطلاعات تماس شما و فرمی برای تماس با شما باشد حیاتی است. دسترسی طرفداران و متخصصان صنعت موسیقی را آسان کنید. ممکن است شخصی بخواهد شما را برای یک نمایش رزرو کند، در مورد صدور مجوز موسیقی شما بپرسد ، یک مصاحبه را برنامه ریزی کند، یا فرصت دیگری.

 

همچنین، در صورت لزوم، اطلاعات تماس مدیریت یا رزرو خود را نیز در نظر بگیرید. صفحه تماس همچنین مکانی عالی برای افزودن لینک به تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی شما است. پیدا کردن حضور آنلاین شما را برای افراد آسان کنید.

 

از طرف دیگر، می‌توانید یک صفحه تماس را نادیده بگیرید و جزئیات تماس و پیوندهای رسانه‌های اجتماعی خود را در فوتر اضافه کنید، بنابراین در هر صفحه قابل مشاهده است.

 

9. فروشگاه کالا

طرفداران اغلب چیزی ملموس از هنرمندانی که حمایت می کنند می خواهند. داشتن یک فروشگاه کالا در وب سایت شما گزینه ای است که باید در نظر بگیرید. فروش کالا یک استراتژی بازاریابی برای تبلیغ برند شما، ارتباط با طرفداران و کسب درآمد است. داشتن یک فروشگاه کالا نیز برای مروجین حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد که امیدوارند طرفداران را به محل برگزاری آن‌ها بیاورید.

 

برخی از ایده‌های آیتم‌هایی که می‌توان شامل دانلود موسیقی، وینیل، بلیط، تی‌شرت، کلاه، برچسب، کیف‌های حمل و نقل، دکمه‌ها، دستبندها، یا سایر کاسه‌ها هستند. علاوه بر این، اقلامی که در فروشگاه شما فروخته می شوند بدون کمیسیون هستند. 100% سود مستقیماً به جیب شما می رود!

 

 

10. موسیقی خود را با یک خبرنامه تبلیغ کنید

بازاریابی ایمیلی یک تاکتیک تبلیغاتی ضروری برای نوازندگان است. هر هنرمندی باید آدرس های ایمیل را در وب سایت خود و هر جای دیگری جمع آوری کند. لیست های ایمیل یک راه موثر برای دسترسی مستقیم به طرفداران شما است. می‌توانید نسخه‌های جدید، تاریخ‌های تور، ارسال به‌روزرسانی‌ها، فروش موسیقی، کالا، بلیت و موارد دیگر را تبلیغ کنید.

 

سرویس‌های خبرنامه مانند Mailchimp ابزارهای بازاریابی ایمیلی و قالب‌های خبرنامه را برای نوازندگان ارائه می‌دهند. همچنین، حساب رایگان Mailchimp ممکن است برای اکثر نوازندگان کافی باشد.

 

تمام خدمات عمده بازاریابی ایمیلی نیز فرم های ثبت نام در خبرنامه را ارائه می دهند که می توانید در وب سایت خود جاسازی کنید. با افزودن آن در پاورقی یا نوار کناری، در هر صفحه از سایت شما قابل مشاهده است.

 

نتیجه

وب سایت موسیقی شما باید نشان دهنده برند و موسیقی شما باشد. همچنین بسیار مهم است که براق و حرفه ای به نظر برسد.

 

گزینه های زیادی برای طراحی وب سایت یک نوازنده وجود دارد. می توانید از خدمات سازنده وب سایت مانند WordPress ، Wix ، Squarespace و Bandzoogle استفاده کنید . یا می توانید یک طراح وب سایت استخدام کنید. همچنین گزینه‌های کم‌هزینه زیادی برای طراحی وب وجود دارد، پس تحقیق کنید و خرید کنید.

 

در نهایت، طراحی خود را ساده و آسان نگه دارید. شما می خواهید طرفداران شما بلافاصله پس از ورود به سایت شما، آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

از شلوغ کردن صفحات خود با محتوای بیش از حد و پیوندهایی که پیدا کردن همه چیز را برای بازدیدکنندگان سخت می کند، خودداری کنید. در آخر، محتوای وب سایت خود را تازه نگه دارید. آن را به طور منظم به روز کنید و به طرفداران خود دلیلی برای بازگشت دوباره بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =

Call Now Button