صنعت خودرو در طول سالها رشد چشمگیری داشته است. از خطوط تولید در مقیاس کوچک، تماس های سرد و بازدید از نمایندگی ها به تولید انبوه رسید که به راحتی با کلیک یک دکمه در دسترس بود.
مشتریان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به داده ها دسترسی دارند و روش خرید وسایل نقلیه را متحول کرده است.
طبق گزارش آمار خرید خودرو V12 ، “خریداران خودرو 59 درصد از زمان خرید خود را به صورت آنلاین صرف انجام تحقیقات قبل از خرید می کنند.”
آنها همچنین بیان می کنند که برترین فعالیت های آنلاین انجام شده توسط خریداران بیشتر بر روی یافتن ماشین ها، مقایسه مدل ها و تعیین محل فروش متمرکز است.
لیست وب سایت برای همه وسایل نقلیه موجود هزاران فروشنده طراحی وب سایت یکسانی با پیشنهادات، تصاویر و طرح بندی یکسان دارند. برای متمایز شدن، باید طراحی خود را به گونه ای تغییر دهید که تجربه خرید را به بهترین و آسان ترین شکل ممکن برای مصرف کننده بسازید.
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما بهترین نکات طراحی وب خودرو را داریم که می تواند به شما کمک کند به اهداف خود نزدیک شوید.
اما قبل از اینکه به سفر طراحی وب سایت نمایندگی خودروی شما بپردازیم، یک نکته مهم وجود دارد که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم: SEO. ما تاکتیکهای سئو را در مقاله نکات Lead Generation for Car Dealers ، مقاله نکاتی مورد بحث قرار دادهایم ، بنابراین در اینجا میخواهم به اهمیت بهینهسازی برای کلمات کلیدی (رومیزی) و جستجوی صوتی (موبایل) اشاره کنم.
بر کسی پوشیده نیست که گوگل از زمانی که شروع به کار کرده روش جستجوی ما را تغییر داده است. از جولای 2019، گوگل 92.18 درصد از بازاریابی موتورهای جستجو در سراسر جهان را در اختیار دارد .
رقم فوق العاده بالایی است. یکی از راه هایی که گوگل این شماره را حفظ کرده است نوار جستجوی آنها است .
همه از نوار جستجو شروع می کنند. این اولین قدم سفر است. بهعنوان یک برند یا فروشنده خودرو، میخواهید زمانی که مشتری کلمه کلیدی مانند خودرو یا کلمه مرتبط با وسایل نقلیه شما را جستجو میکند، وبسایت خودروی شما در نتایج موتور جستجو فهرست شود. اما فقط بهینه سازی وب سایت های خود برای کلمات کلیدی (دسکتاپ) دیگر کافی نیست. خرید وسایل نقلیه به تلفن های همراه نیز منتقل شده است.
اکنون که به بخش سئو پرداختیم، بیایید به نکات طراحی وب برویم.
- ناوبری ساده و روان – برای طراحی وب سایت خودرو ضروری است
ناوبری وب سایت فقط برای یک هدف وجود دارد: به کاربر اجازه می دهد محتوای مورد نظر خود را بدون مشکل پیدا کند. برای فروشندگان خودرو، همه چیز در مورد ارائه ناوبری است که برای همه خریداران کار می کند. آنهایی که میدانند چه میخواهند و کسانی که هیچ ایدهای ندارند و برای یافتن وسیله نقلیه به کمک نیاز دارند. افرادی که میدانند چه میخواهند معمولاً نوار جستجو را رد میکنند و مستقیماً به صفحهای مخصوص محصول میروند. خریدارانی که هنوز در مرحله مرور هستند می توانند از نوار جستجو برای فیلتر کردن وسایل نقلیه استفاده کنند. خریدار هر کسی که باشد، باید ویژگی هایی را برای هر دو گروه بازدیدکننده ارائه کنید.
چند نمونه از چگونگی بهبود ناوبری وب سایت خودرویی خود در طراحی وب سایت خود عبارتند از:
- همیشه پیدا کردن چیزی که خریداران به دنبال آن هستند را بسیار آسان کنید
- حداقل بهم ریختگی
- پیوندهای ناوبری ثابت
- دکمه های CTA (Call to Action).
- نوار جستجو (تکمیل خودکار متن رایگان)
بخشهایی که مدلهای خودرو/ محبوبترین مدلها را نشان میدهد
- پیمایش بی نهایت و صفحه بندی “بارگذاری بیشتر”.
صفحه بندی چیزی است که اکثر برندها برای تقسیم طراحی محتوای خود به صفحات استفاده می کنند. تنها نقطه ضعف این ویژگی امکان افزایش نرخ پرش است. با اسکرول بی نهایت، وسایل نقلیه همچنان در حال بارگیری هستند که کاربر پیمایش می کند. نقطه ضعف این ویژگی طراحی این واقعیت است که کاربر نمی داند چه زمانی پیمایش به پایان می رسد، که می تواند باعث ناامیدی شود.
صفحه بندی
اسکرول بی نهایت
بهترین راه حل ترکیبی بین این دو ویژگی است. ترکیب بی نهایت اسکرول و صفحه بندی به کاربر کنترل بیشتری بر روند مرور می دهد.
در زیر یک تفکیک 1 دقیقه ای وجود دارد که تفاوت های صفحه بندی و اسکرول بی نهایت را برجسته می کند
- بهینه سازی در بالا باعث افزایش طراحی وب سایت خودرو می شود
در بالای صفحه، عناصر اولین چیزی هستند که کاربر هنگام فرود در یک وب سایت خودرو می بیند. این عناصر باید مصرف کننده را ترغیب کند که بخواهد اقدامی انجام دهد، چه در صفحه اصلی طراحی وب باشد و چه در صفحه فرود وسیله نقلیه. جدای از تصاویر سفارشی (که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد)، چند عنصر وجود دارد که برای بهینه سازی در بالای صفحه ضروری است و این شامل:
سرصفحه قدرتمند و یک جمله مقدماتی
هدر باید پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) شما را به اشتراک بگذارد یا پیشنهادی برای جلب علاقه کاربر به شما ارائه دهد. با جمله مقدماتی، هدف بعدی شما پشتیبانی از هدر اصلی در قالب اطمینان بخشی و توضیح دقیق آنچه یک کاربر می تواند انتظار داشته باشد است.
دکمه های موثر CTA (Call to Action) دکمه های
CTA همیشه به یک سلسله مراتب خوب طراحی شده در طراحی وب سایت شما نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان ابتدا روی مهم ترین دکمه CTA کلیک می کنند. راهی برای انجام این کار این است که بازدیدکنندگان را با تاکتیک های بهینه سازی دکمه مانند رنگ، طرح، کلمات محرک و غیره به آنها راهنمایی کنید .
چهار نوع دکمه وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
دکمه Call to Action: این دکمه مهم ترین دکمه شما در طراحی وب شما است و معمولاً رنگی متفاوت از سایر دکمه های قابل کلیک دارد. به عنوان مثال، متن روی یک دکمه CTA ممکن است “BOOK A TEST DRIVE” باشد.
دکمه اصلی: این فراخوان ثانویه شما برای اقدام است که در طراحی وب شما نیز مهم است. این می تواند هر اقدام دومی باشد که می خواهید کاربر انجام دهد. برای مثال، متن روی دکمه اصلی ممکن است “CALL US” باشد.
دکمه پیش فرض: این یک دکمه اصلی CTA است و می تواند چندین بار در طراحی شما ظاهر شود. برای مثال، متن روی یک دکمه پیشفرض ممکن است ‘EMAIL US’ باشد.
دکمه سوم: دکمه سوم برای کم اهمیت ترین اقدامات است. به عنوان مثال، متن روی یک دکمه درجه سوم ممکن است “محاسبه بازپرداخت” باشد.
چه زمانی Call را به Actions زیر قسمت اضافه کنیم ؟
همه چیز به مشتری شما بستگی دارد. یک ایده خوب این است که چند CTA را در پایین صفحه اضافه کنید و تست کنید که کدام دکمه های CTA در طراحی وب شما بهترین کارایی را دارند.
- تجربه خرید آنلاین وب سایت خودروی خود را بهینه کنید
ما از مرحله فروش تلفنی عبور کردهایم، زیرا تماس با مشتریان احتمالی دیگر معمول نیست. با این حال، تماس با آنها پس از پر کردن یک فرم، روشی بهتر است. به عنوان یک فروشنده، شما این تماس اولیه را برقرار کردهاید، و به نظر نمیرسد که یک نماینده فروش به طور غیرمنتظره با شما تماس میگیرد.
بنابراین، چگونه می توانید فرآیند فروش را روان تر و موثرتر کنید؟
به خریداران این امکان را بدهید که به جای مراجعه به نمایندگی خودرو، برخی از مدارک را به صورت آنلاین پر کنند.
تمام فرم های خود را بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که زمانبندی درایوهای آزمایشی، قرارهای خدمات یا درخواست اطلاعات بیشتر یک صفحه با کمترین فیلد فرم ممکن است.
ماشین حساب های بازپرداخت را ارائه دهید تا برآوردی از پرداخت های ماهانه به مشتریان ارائه دهد.
در صورت امکان، به مشتریان این امکان را بدهید که وسایل نقلیه مورد علاقه خود را برای مشاهده بعدی ذخیره کنند. از طرف دیگر، گزینه «همه اطلاعات خودرو را برای خودتان ایمیل کنید» را ارائه کنید.
- در طراحی وب سایت خود از تصاویر واقعی ماشین استفاده کنید، نه عکس های استوک
همه ما عاشق جلوه های بصری هستیم، به خصوص هنگام خرید وسیله نقلیه. به جای استفاده از عکسهای استوک، که به نظر عمومی میرسند و اعتماد زیادی را منتقل نمیکنند، از تصاویر با کیفیت بالا از وسایل نقلیه واقعی در وبسایت خودروی خود استفاده کنید. یک رویکرد حتی بهتر، استفاده از ویدیوهایی است که کل خودرو و تمام ویژگیهای آن را نشان میدهد.
برای بالا بردن صفحه خاص وسیله نقلیه خود، حتی بیشتر، همه تصاویر را با افزایش کیفیت تصویر و افزودن تگ های جایگزین تصویر بهینه کنید.
به گفته گوگل ، “در موبایل، گاهی اوقات یک تصویر ثابت به بهترین وجه نیازهای لحظه را برآورده می کند. ما متوجه شدیم که عکسها به افراد کمک میکنند گزینهها و ویژگیهای داخلی و خارجی را کشف کنند. علاقه جستجو برای «تصاویر [مارک خودرو]» نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش یافته است .
بنابراین، اساسا شما باید تصاویر مختلفی را با یک تگ alt منحصر به فرد آپلود کنید.
متن جایگزین نه تنها برای ربات های سئو مهم است، بلکه به انسان ها نیز کمک می کند. به گفته Yoast، «برچسب alt توسط صفحهخوانها، که مرورگرهایی هستند که توسط افراد نابینا و کم بینا استفاده میشوند، استفاده میشود تا به آنها بگوید چه چیزی روی تصویر است.»
به همین دلیل، بسیار مهم است که از عبارتی به عنوان متن جایگزین استفاده کنید که (ترجیحا، اما نه لزوما) حاوی کلمه کلیدی تمرکز شما، منطقی و مرتبط با تصویر باشد.
در اینجا بهترین شیوه های متن جایگزین HubSpot آمده است :
تصویر را توصیف کنید اما زمینه را نیز در ذهن داشته باشید
به کمتر از 125 کاراکتر بچسبید (نه کلمات)
قبل از توضیحات تصویر، «تصویر» یا «تصویر» را اضافه نکنید
کلمات کلیدی را اضافه کنید اما آن را مجبور نکنید – جمله بندی باید شبیه گفتار طبیعی باشد
برای هر تصویر در یک صفحه از یک کلمه کلیدی بیش از حد استفاده نکنید
- هر گونه حواس پرتی مانند پنجره های بازشو یا پل های هوایی را از طراحی وب سایت خودرو خود حذف کنید
پاپ آپ اگر به درستی استفاده شود مشکلی ندارد. اما هر مصرف کننده ای (از جمله خود من) زمانی که یک بنر پاپ آپ یا فلایور ظاهر می شود، ناامید می شود، درست زمانی که شما در یک وب سایت فرود آمده اید. حواس پرتی است و می تواند جریان فکر یا تمرکز کاربر را متوقف کند. با این حال، پنجرههای بازشو را میتوان در یک استراتژی موفق مورد استفاده قرار داد – اما حداقل 30 تا 60 ثانیه قبل از اینکه به نظر برسد فرصت دهید تا از دور زدن مشتری بالقوه جلوگیری کنید.
یک راه عالی برای استفاده از پنجرههای بازشو، ارائه پاپآپهای مناسب برای هر مرحله از سفر خریدار است.
هنگامی که مشتریان وارد وب سایت فروشنده خودرو شما می شوند، مرحله خریدار باز می شود
خریدار در مراحل اولیه
محتوایی را ارائه دهید که اطلاعات کاربر یا بیش از حد درخواست نمی کند. مثلا:
- محتوایی که جزئیات بیشتری در مورد خودرو ارائه می دهد
- یک ویدیو آموزنده که گسترش می یابد
- یک فرم کوتاه با یک پیشنهاد فریبنده
- خریدار اواخر مرحله
اگر یک خریدار کم و بیش بداند که به دنبال چه چیزی است، یک پاپ آپ مانند زیر بهترین پیشنهاد برای طراحی وب سایت شما خواهد بود.
با پیشنهادات فراوان موجود، شما به هر شخصیت خریدار پاسخ می دهید. اما به یاد داشته باشید که پاپ آپ ها نباید مزاحم باشند.
- رنگ و فضای سفید می تواند باعث ایجاد یا شکست در طراحی وب خودروی شما شود
شما نمی خواهید که مشتریان هنگام مرور یک طراحی وب، غرق در آن شوند. رنگ و طرح بیش از حد می تواند برای چشم ها خشن باشد. رنگ باید برای راهنمایی مشتری یا تشویق او به اقدام استفاده شود.
در زیر نمونه ای از آنچه را که ما توصیه می کنیم آورده شده است. به هم ریخته نیست و از رنگ به صورت استراتژیک استفاده می شود.
اما فقط به این دلیل که رنگ مهم است، به این معنی نیست که فضای سفید مهم نیست. استفاده از فضای سفید باعث می شود تا وب سایت تمیزتر به نظر برسد و بخش های ضروری برجسته تر شوند.
- مزایای قابل مشاهده مشتریان بالقوه را جذب می کند
بصری کردن مزایای جذاب بهترین و آسان ترین راه برای جلب اعتماد مشتری است. آنچه شما می خواهید این است که به محض اینکه در وب سایت نمایندگی خودروی شما قرار گرفتند، آنها را قلاب کنید. ماهانیک این کار را به خوبی انجام می دهد، زیرا آنها مزایای خود را دقیقاً در زیر فهرست می کنند. یک خریدار بالقوه این را در حین حرکت به سمت پایین مشاهده خواهد کرد.
- طراحی وب سایت خودرویی سازگار با موبایل
مشتریان اغلب تلفن های خود را به صورت 24 ساعته در اختیار دارند، به این معنی که آنها روزانه از طریق تلفن همراه خود در وب سایت ها جستجو می کنند. به عنوان یک نمایندگی خودرو، شما می خواهید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما کاملاً ریسپانسیو است. مسیریابی و یافتن وسیله نقلیه مورد علاقه آنها باید آسان باشد. فولکس واگن آفریقای جنوبی این کار را به خوبی انجام می دهد. وبسایتهای دسکتاپ، موبایل و تبلت آنها در هر دستگاه برای اطمینان از تناسب همه محتوا تنظیم شدهاند. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز به وبسایتهای اول تلفن همراه ترجیح میدهند.
- در نهایت، صفحات خاص وسیله نقلیه خود را برجسته کنید
صفحه وسیله نقلیه خاص است به احتمال زیاد آخرین مرحله در سفر مشتری. این صفحه تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را در اختیار آنها قرار می دهد. این صفحه باید برای پاسخ به تمام سوالاتی که ممکن است مشتری داشته باشد بهینه سازی شود.
تاکتیک های بهینه سازی عبارتند از :
افزودن تصاویر با کیفیت بالا و سئو بهینه شده به صفحه وب خود (همانطور که در بالا توضیح داده شد)
از توضیحات اصلی برای عملکرد داخلی، خارجی و موتور استفاده کنید
از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید
از دکمههای CTA مبتنی بر عمل استفاده کنید، مانند، رزرو تست درایو، پرس و جو، رزرو سرویس، تماس با ما، بازدید از ما و غیره
در صورت لزوم یک فرم اضافه کنید، اما آن را ساده نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که بخش سؤالات متداول و همچنین نظرات مشتریان وجود دارد
در دسترس بودن محصول را ارائه دهید، به عنوان مثال در انبار، موجود نیست، به زودی و غیره.