هنرمندان روشهای جدیدی برای تبدیل ایدهها به فرم را کشف، کشف و خلق میکنند. اغلب آنها دوست دارند در دنیای خلاقیت خود غرق بمانند و به راه های جدیدی برای خلق هنر فکر کنند. با این حال، هنر چیزی بیش از جنبه خلاقانه آن است.
یک جنبه تجاری در هنر وجود دارد که باعث میشود هنرمندان از طریق وبسایت هنرمندشان به دنیا برسند، ارتباط برقرار کنند و هنرشان را به نمایش بگذارند. این گونه است که هنرمندان می توانند حرفه خود را حفظ کنند، کار جدید بیابند و تجارت هنری خود را توسعه دهند.
یک وب سایت نمونه کار هنری فقط مجموعه ای از آثار هنری نیست. همچنین یک ابزار تجاری و بازاریابی بسیار مهم و همه کاره است. وبسایتهای هنرمندان به هنرمندان کمک میکنند مشتریان جدید پیدا کنند، توسط آژانسها شناسایی شوند و طرفدارانی برای خود ایجاد کنند.
چگونه وب سایت هنری را متمایز کنیم؟
از همسالان خود الهام بگیرید و یاد بگیرید
با نگاه کردن به نمونههای بهترین نمونه کارهای هنری از نقاشان، تصویرگران، مجسمهسازان و دیگر هنرمندان تجسمی از سراسر جهان، چیزهای زیادی میتوانید بیاموزید. این مثالها میتوانند به شما بیاموزند که چگونه هنرمندان دیگر آثار خود را بهصورت آنلاین به نمایش میگذارند، به اشتراک میگذارند و میفروشند.
به نحوه ارائه کارشان، نوشتن محتوا و عناصر بصری جذابی که برای برجسته کردن کارشان استفاده میکنند، توجه کنید، خواه نقاشی، تصویرسازی، طراحی، عکاسی یا چیز دیگری.
این وب سایت های نمونه کار طراحان گرافیک برتر منبع الهام خوبی برای ایجاد یک وب سایت نمونه کار برجسته هستند. در اینجا لیستی از نمونه کارها تصویرسازی عالی و نمونه کارها بازاریابی دیجیتال وجود دارد که نشان دهنده بهترین ها در هنگام نمایش کار است.
اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت هنرمند یا وب سایت نمونه کار هنری خود هستید، ماهانیک را امتحان کنید –
یک نمونه کار هنری انتخاب شده، به خوبی ارائه شده و به روز شده:
با انتخاب الگوی نمونه کار هنری مناسب برای وب سایت هنرمند خود شروع کنید. در اینجا لیستی از بهترین قالب های وب سایت هنری برای استفاده شما وجود دارد.
به جای اینکه همه آنها را در یک مکان قرار دهید، آثار هنری خود را به صورت گالری تنظیم و ساختار دهید. آثار هنری خود را به مجموعههای کوچکی تقسیم کنید که به بهترین شکل روایت کار شما را بسازند و بازدیدکنندگان را راهنمایی کنند تا نمونه کارها را بهجای تکهها و تکهها به عنوان یک خط داستانی ببینند.
داشتن یک صفحه اصلی خلاقانه و ناوبری بصری برای وبسایت نمونه کار هنرمندان شما، اولین تاثیر عالی را ایجاد میکند. شما همچنین می توانید یک نمونه کار هنری مفهومی برای چیزهایی که هنوز وجود ندارند ایجاد کنید. اینها می توانند محصولات یا حتی مواد ارتباطی تجاری باشند.
یاد بگیرید که چگونه وب سایت هنری آنلاین خود را ایجاد کنید .
داستان خود را از طریق وب سایت هنرمند خود بگویید:
علاوه بر نمایش آثار شما، یک وب سایت نمونه کار هنرمندان شخصیت خالق را در پشت آثار هنری می سازد. به بازدیدکنندگان سایت خود در مورد خودتان بگویید، الهام گرفته شده و آنها را از پشت صحنه ببرید تا ببینید چگونه کار شما به آنها کمک می کند تا با شما به عنوان یک شخص ارتباط برقرار کنند. یک صفحه “درباره” در وب سایت هنرمند شما راهی عالی برای انجام این کار است.
راه دیگر این است که یک وبلاگ به وب سایت مجموعه هنرمندان خود اضافه کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به پشت صحنه بروید و داستان هایی را در مورد کاری که ایجاد می کنید بگویید و خود را از سایر هنرمندان در فضای خود متمایز کنید. باید مطمئن شوید که آن را به روز نگه دارید و آن را معتبر و روشنگر کنید. این مقاله را در مورد چگونگی برجسته کردن نمونه کار آنلاین خود بخوانید.
اطمینان حاصل کنید که بیانیه هنرمند خود را در وب سایت نمونه کار هنری خود قرار داده اید. در اینجا یک مقاله عالی است که نحوه نوشتن بیانیه هنرمند را توضیح می دهد .
رزومه و مشخصات تماس شما:
نمونه کارهای هنرمندان بصری شما دستاوردها، نکات برجسته شغلی و مشتریانی را که تاکنون با آنها کار کرده اید به نمایش می گذارد. اطلاعات تماس خود یا نماینده خود را اضافه کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در اینجا یک مقاله مفید برای شما آورده شده است، اگر مایلید در مورد چگونگی ایجاد یک CV آنلاین بدانید .
ما بیش از 40 وبسایت هنرمندان خیرهکننده را انتخاب کردهایم که سه ویژگی فوق را کاملاً در بر میگیرند و به شما انگیزه میدهند تا خودتان را بسازید. در اینجا نمونه ای از نمونه های وب سایت نمونه کار بهترین هنرمندان خالکوبی است که می توانید بررسی کنید.
وب سایت برای هنرمندان و دیگر افراد خلاق: چرا آنها مهم هستند
قبلاً هنر بزرگی توسط گالریها کشف میشد، نسخههای خطی نوشته شده توسط ناشران. این روزها محتوای عالی به صورت دست اول توسط افراد عادی کشف می شود. دیگر مانعی بین هنرمند و توده ها وجود ندارد.
اگر حضور آنلاین دارید – و کارتان را میتوان پیدا کرد، به اشتراک گذاشت، «پین کرد» یا «پسندید» – میتوانید به سطحی از شناخت دست پیدا کنید که یک بار فقط میتوان رویای آن را داشت. یک تصویر یا پست وبلاگ می تواند هزاران بازدید را در یک بازه زمانی بسیار کوتاه دریافت کند. توسط تعداد زیادی از مشتریان، تحسین کنندگان و طرفداران احتمالی دیده شود. اگر هنرمند، عکاس، نویسنده (یا هر کارآفرین خلاق دیگری هستید)، باید در اسرع وقت از قدرت اینترنت بهره ببرید و وب سایت خود را ایجاد کنید.
چرا پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک، پینترست، فلیکر، DeviantArt، Behance، Saatchi Online، Fine Art America، Imagekind، RedBubble، Etsy و Tumblr کافی نیستند؟
بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی وجود دارند که در آن به اشتراکگذاری محتوا تشویق میشود. اینها می توانند برای تبلیغ کار شما، ملاقات با دیگران با علایق مشابه، کسب بازخورد و دستیابی به دیگران از طریق شبکه های اجتماعی گسترده مفید باشند. عضو فعال برخی از این سایت ها می تواند ایده خوبی باشد – و در واقع ممکن است بخش اساسی از استراتژی آنلاین شما را تشکیل دهد – اما این سایت ها باید مکمل وب سایت شما باشند، نه جایگزین. آنها باید به عنوان یک پایگاه بازاریابی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده شوند، نه به عنوان جایگزینی برای آن.
* هشداری در مورد سازندگان وب سایت رایگان / وب سایت های نمونه کار رایگان
بسیاری از مردم در جستجوی گوگل به دنبال « بهترین سازنده وب سایت رایگان برای هنرمندان » یا « وب سایت هنرمند رایگان » هستند.
دیگران به دنبال اطلاعات خاص تر هستند و سازندگان وب سایت های مختلف را مقایسه می کنند، مانند Wix vs Weebly vs Blogger vs Squarespace vs Google Sites vs Adobe Spark Pageو غیره این پلتفرمها، همراه با بسیاری دیگر، وبسایتهای قابل سفارشیسازی را ارائه میدهند و کسانی را هدف قرار میدهند که به دنبال راهی آسان برای نمایش آنلاین کار خود هستند (این پلتفرمها به شما اجازه میدهند تا وبسایتهای نمونه کار عکاسی اولیه یا وبسایتهای نمونه کار طراحی گرافیکی را راهاندازی کنید، به عنوان مثال، معمولاً با طرح های پریمیوم با قیمت بالاتر در کنار آن به بازار عرضه می شوند).
این سازندگان وبسایت معمولاً نرم و از نظر زیباییشناختی دلپذیر هستند، با قالبهای کشیدن و رها کردن که برای مبتدیان جذاب هستند. در واقع، اینها میتوانند گزینه مناسبی برای کسانی باشند که میخواهند یک وبسایت برای اشتراکگذاری با خانواده یا دوستان خود ایجاد کنند، یا یک نمونه کار آنلاین موقتی ایجاد کنند، اما هرگز نباید توسط شخصی که در مورد رتبهبندی وبسایت خود در گوگل جدی است استفاده شود. توسط هزاران نفر هر روز
برای بهترین شانس موفقیت، باید وب سایت اصلی خود را ایجاد کنید.
- شما نیاز به کنترل کامل بر ظاهر و طراحی دارید .
زیبایی شناسی مهم است. وب سایت ها باید کارهای خلاقانه شما را به صورت حرفه ای به نمایش بگذارند و سبک و فردیت شما را به اشتراک بگذارند و به شما کمک کنند تا از دیگران متمایز شوید. این را نمی توان با یک صفحه استاندارد در یک سایت رایگان، با استفاده از یک الگوی شبیه به یک میلیون الگوی دیگر به دست آورد. با وب سایت خود، می توانید یک تم طراحی عالی را انتخاب کنید و آن را هر طور که دوست دارید سفارشی کنید.
- 2. شما باید یک نام وب سایت عالی داشته باشید، نه freeservice.com .
نام وب سایت نقطه شروع برند شما است. با کمتر از سیزده دلار در سال می توانید این توهم را ایجاد کنید که حرفه ای هستید که ارزش سرمایه گذاری را دارد. کار خود را جدی بگیرید. از آنجایی که نام دامنه بسیار کم است، هیچ بهانه ای برای نداشتن نام دامنه شما وجود ندارد.
- باید وب سایت خود را طوری بهینه کنید که در گوگل رتبه بالایی داشته باشد.
اگر نمی توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، وب سایت شما با تکیه بر تبلیغات بی پایان رسانه های اجتماعی و بازدیدهای مهربانانه دوستان در فضای مجازی تنها می ماند. انسان ها باید محتوای شما را دوست داشته باشند، اما به همان اندازه مهم است: گوگل باید آن را دوست داشته باشد. گوگل یک الگوریتم مخفی (و دائماً در حال به روز رسانی) دارد که از آن برای تعیین مکان وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.
وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو میکند، موتور جستجو محاسبه پیچیدهای را انجام میدهد (کسری از ثانیه طول میکشد) تا تخمین بزند کدام – از همه وبسایتهای دنیا – را میخواهید ببینید. با توجه به دیده بان موتور جستجو33% از افراد روی اولین نتیجه نمایش داده شده در گوگل، 18% روی نتیجه دوم و حتی کمتر در نتیجه سوم کلیک می کنند. اگر وب سایت شما به صفحه اول نتایج راه پیدا نکند، تنها درصد کمی از مردم آن را پیدا خواهند کرد.
یکی از دلایلی که راهنمای هنر دانشجویی در گوگل رتبه بالایی دارد این است که مقالات ما جامع، با جزئیات بالا هستند و نوشتن هفته ها طول می کشد. دلیل دیگر این است که محتوای ما برای موتورهای جستجو به خوبی بهینه شده است. این بدان معناست که Google میداند هر صفحه درباره چه چیزی است، و بنابراین احتمال بیشتری دارد که آن را رتبهبندی کند تا مردم بتوانند ما را پیدا کنند .
در واقع، شانس بسیار خوبی وجود دارد که شما پس از گوگلینگ «چگونه یک وب سایت هنرمند بسازیم» یا چیزی مشابه به این مقاله رسیده باشید. خوب، این صفحه برای آن عبارت، و بسیاری از اصطلاحات مشابه دیگر بهینه شده است!
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در اکثر وب سایت های رایگان و پلت فرم های رسانه های اجتماعی غیرممکن است. بدتر از همه، گوگل می داند که آیا وب سایت شما با استفاده از یک پلت فرم رایگان ایجاد شده است یا خیر، و ممکن است وب سایت شما را بر این اساس درک کند: کمتر حرفه ای، جدی تر و کم اهمیت تر.
متأسفانه، گاهی اوقات این موانع پایینتر (به منظور تشویق مخاطبان کمتر فنآور) میتوانند برخی از شخصیتهای بدبین مانند ارسالکنندگان هرزنامه را جذب کنند که به دنبال راههای ارزان و آسان برای راهاندازی دهها یا صدها سایت هستند که ارزش کمی به وب اضافه میکنند یا اصلاً ارزشی ندارند.
وقتی صحبت از سایتهایی است که بهطور خودکار تولید میشوند، موضع ما ثابت میماند: اگر سایتها ارزش کافی اضافه نمیکنند، معمولاً آنها را به عنوان هرزنامه در نظر میگیریم و اقدامات مناسبی را برای محافظت از کاربران خود در برابر قرار گرفتن در معرض چنین سایتهایی در نتایج جستجوی طبیعی خود انجام میدهیم. – گوگل وب مستر
به عبارت دیگر، با یک پلتفرم رایگان، باید بسیار سختتر تلاش کنید تا گوگل را متقاعد کنید که محتوای شما ارزش رتبهبندی را دارد، و حتی در این صورت، ابزاری برای آسان کردن این کار ندارید: شما با یک نقطه ضعف شروع میکنید. این یکی از مهمترین عواملی است که باید در تصمیم گیری برای ایجاد وب سایت خود در نظر بگیرید.
- مدارس و دانشگاه ها باید بتوانند محتوای شما را مشاهده کنند .
تعداد فزایندهای از مدارس و دانشگاهها همه دسترسیها به رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای وبلاگنویسی رایگان را مسدود میکنند، زیرا، همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب توسط ارسالکنندگان هرزنامه و کسانی که محتوای مبهم را به اشتراک میگذارند، استفاده میکنند. برخی از معلمان ماه ها صرف ایجاد یک وب سایت با استفاده از یک پلت فرم رایگان می کنند، فقط برای اینکه این پلت فرم بعداً توسط مدرسه آنها مسدود شود.
علاوه بر این، حتی اگر هیچ ارتباط مستقیمی با صنعت آموزش نداشته باشید ، این مزیت بزرگی وجود دارد که کار شما توسط مؤسسات آموزشی قابل کشف باشد. به عنوان مثال، دانشجویان در بریتانیا اغلب وب سایت هنرمند من را پیدا می کنند و آثار هنری من را مطالعه می کنند.
سپس مدارس به وبسایت من پیوند میدهند. پیوندهای معتبر از وبسایتهای مربوطه به Google سیگنال میدهند که وبسایت من با کیفیت بالا است (لینکهای مؤسسات آموزشی بسیار ارزشمند در نظر گرفته میشوند). این به نوبه خود باعث می شود که گوگل به وب سایت من اعتماد بیشتری داشته باشد و رتبه آن را حتی بالاتر ببرد. همانطور که در بالا ذکر شد، سایت هایی که رتبه بالایی دارند بازدیدکنندگان بیشتری جذب می کنند.
- شما نیاز دارید که کارتان جشن گرفته شود، نه اینکه در میان جمعیت گم شود .
هنگامی که شخصی به خرید آثار هنری شما (یا سایر محصولات) در یک پلت فرم رسانه اجتماعی یا یک وب سایت مشترک با چندین فروشنده فکر می کند، خریداران اغلب با موارد بی شمار دیگری که در فید آنها نشان داده می شوند، پریشان می شوند. شما می خواهید مردم به سمت خلاقیت های خارق العاده شما هدایت شوند، بدون اینکه دیگران برای جلب توجه رقابت کنند. در وب سایت های اجتماعی یا اجتماعی، خریداران به راحتی اغوا می شوند.
- باید نحوه کسب درآمد از وب سایت خود را کنترل کنید .
اگر وب سایت خود را دارید، فرصت های کسب درآمد کاملاً توسط شما کنترل می شود. می توانید آثار هنری، محصولات یا خدمات را مستقیماً از سایت بفروشید. میتوانید تبلیغات اضافه کنید، به دنبال حامیان مالی باشید، محصولات وابسته را توصیه کنید، اقلام چاپی را درج کنید، یا به سادگی روی ایجاد برند، محبوبیت و شهرت خود تمرکز کنید.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و سازندگان وبسایت رایگان اغلب تبلیغات نامناسبی را در کنار کار شما قرار میدهند یا سیاستهای سختگیرانهای دارند که بر نحوه عملکرد کسبوکار شما در پلتفرم خود حاکم است.
بسیار متداول است که سازندگان وبسایت رایگان، برند خود را در سراسر وبسایت شما قرار میدهند و سعی میکنند بازدیدکنندگان خود را به سمت خود هدایت کنند. درآمدزایی از خودوب سایت بسیار ساده تر است برای مثال، اگر میخواهید آثار هنری را به صورت آنلاین بفروشید، با افزودن دکمه «اکنون خرید» در کنار اثر، میتوانید در عرض چند دقیقه به این کار دست پیدا کنید. از طرف دیگر، می توانید سبدهای خرید حرفه ای یا هر ویژگی تجاری دیگر را اضافه کنید.
- شما باید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود و سایر آمارهای مهم را اندازه گیری کنید .
‘Google Analytics’ و ‘Search Console’ ابزارهای رایگانی هستند که توسط Google ساخته شده اند و به راحتی با وب سایت شما ادغام می شوند.
اکثر سازندگان وب سایت رایگان یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما اجازه استفاده از این موارد را نمی دهند و در صورت وجود، آمار پایین تری ارائه می دهند. گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو اطلاعات عمیقی در مورد کسانی که از سایت شما بازدید می کنند ارائه می دهند.
برای مثال، میتوانید ببینید بازدیدکنندگان از کدام کشورها هستند، چند دقیقه را در صفحات خاصی صرف میکنند، چه صفحاتی را فوراً ترک میکنند، و قبل از رسیدن به سایت شما، چه چیزی را در Google تایپ کردهاند. این اطلاعات بسیار ارزشمند است. این به شکل دهی و هدایت کارهای خلاقانه شما و بهبود محتوای شما برای آینده کمک می کند.
بهترین راه برای ساخت یک وب سایت هنریچیست؟
دو راه اساسی برای ایجاد یک وب سایت اصلی وجود دارد. اولین مورد استفاده از یک “سیستم مدیریت محتوا” موجود است. یک سیستم مدیریت محتوا را می توان چیزی شبیه مایکروسافت ورد در نظر گرفت. این برنامه یا ابزاری است که فرآیند ایجاد یک سند دیجیتال را بسیار آسان می کند.
سیستم های مدیریت محتوا برای کاربر عادی طراحی شده است، به طوری که نیازی به کدنویسی نیست. آنها در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند و در عین حال امکان دستیابی به خروجی های خلاقانه منحصر به فرد را فراهم می کنند.
راه دوم برای ایجاد یک وب سایت اصلی این است که توسعه دهندگان را استخدام کنید (یا یاد بگیرید که خودتان کدنویسی کنید) و همه چیز را از ابتدا بسازید. حتی اگر بودجه کافی برای استخدام یک توسعه دهنده دارید، یا می دانید که چگونه کدنویسی کنید، تقریباً در همه موارد، عاقلانه است که از یک سیستم مدیریت محتوای موجود استفاده کنید. این نه تنها در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند، بلکه نگهداری از سایتی که از ابتدا ساخته شده است بسیار دشوارتر است، زیرا تنها شخصی که نحوه عملکرد آن را می داند سازنده آن است.
زمانی که از یک سیستم مدیریت محتوای محبوب استفاده میکنید، آموزشها و انجمنهای مشاوره آنلاین زیادی وجود دارد. اگر در هر نقطه ای گیر کردید، تقریباً برای هر سؤالی که می توانید تصور کنید، پاسخ های آنلاین وجود دارد. علاوه بر این، هزاران توسعه دهنده وجود دارند که در هر سیستم مدیریت محتوای محبوب تخصص دارند.
نتیجه: مگر اینکه تیمی از توسعه دهندگان متخصص داشته باشید و بخواهید چیزی شبیه به فیس بوک بعدی ایجاد کنید، استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای موجود بسیار بالاتر از بهترین گزینه شما است.
کدام سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنم؟
بسیاری از سازندگان وب سایت رایگان (مانند Weebly، Wix و Squarespace) در واقع نوعی سیستم مدیریت محتوا هستند. با این حال، اینها ساده شده و به یک شرکت گره خورده است، و آنها را در برابر بسیاری از نقاط ضعفی که در بالا توضیح داده شد آسیب پذیر می کند.
سیستم های مدیریت محتوای پیشرو «متن باز» هستند: این بدان معناست که آنها توسط مجموعه عظیمی از توسعه دهندگان خبره در سراسر جهان (به جای اتصال به یک شرکت واحد) نگهداری می شوند. به این ترتیب، آنها بهترین شیوه های کدنویسی را دنبال می کنند و به روز نگه داشته می شوند.
بر اساس داده های سال 2019 ، سیستم مدیریت محتوای پیشرو در جهان وردپرس (استفاده شده توسط 61٪ از بازار)، پس از آن جوملا (5٪) و سپس دروپال (3٪) است. وردپرس نه تنها محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است، بلکه تخمین زده می شود که 34 درصد از تمام وب سایت های جهان بر روی آن اجرا می شوند.
من از سال 2011 از وردپرس استفاده کرده ام و آن را بیش از هر چیز دیگری توصیه می کنم. این بهترین سازنده وب سایت برای هنرمندان – یا برای هر کسی که می خواهد وب سایت خود را ایجاد کند، به صورت دستی است.
برای کارآفرینان، وبلاگ نویسان، نویسندگان یا هنرمندانی که مایلند خدمات خود را به بازار عرضه کنند، محصولات خود را تبلیغ کنند، یا هر نوع وب سایت یا وبلاگی مبتنی بر محتوا ایجاد کنند که توسط افراد زیادی مشاهده می شود… وردپرس بهترین راه حل است.
وردپرس را می توان طوری سفارشی کرد که شبیه هر چیزی باشد – از یک وبلاگ غیررسمی (یک وب سایت معمولی و مبتنی بر نظرات) تا یک وب سایت تجاری حرفه ای.
می توان از آن برای ایجاد یک مجموعه هنری آنلاین خیره کننده یا ارائه کار به هر شکلی که می خواهید (متن نوشتاری، مقاله های مصور، تصاویر پیمایشی، گالری تصاویر، کلیپ های ویدئویی تعبیه شده و غیره) استفاده کرد. همانطور که می توانید یک “برنامه” به تلفن خود اضافه کنید تا عملکردهای اضافی را اضافه کنید، می توانید “افزونه” را به وب سایت وردپرس اضافه کنید و تقریباً هر کاری را به شما امکان می دهد (بیش از 52000 افزونه وردپرس در دسترس است).
به عنوان مثال، افزونههای رایگانی برای افزودن فرمهای ایمیل، دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی، دکمههای خرید اکنون، سبد خرید، جعبههای ثبت نام ایمیل، بهینهسازی موتور جستجو و غیره وجود دارد.
برای تغییر ظاهر یک وب سایت وردپرس، روی دکمه ای کلیک می کنید تا یک «موضوع» جدید فعال شود. برخی از تم های وردپرس ساده و مینیمالیستی هستند. دیگران پیچیده هستند بسته به نیاز شما، همه می توانند سفارشی شوند.